کشف دو مقبره باستانی 4 هزار ساله در مصر

بر اساس اطلاعیه رسمی منتشر شده توسط وزارت عتیقه جات مصر ، باستان شناسان در این کشور موفق به کشف دو مقبره باستانی متعلق به سلسله ششم فراعنه شده اند . این مقابر در محوطه باستانی Tabit El-Geish به دست آمده اند .

پژوهش های انجام شده روی این مقابر نشان می دهد که در هر دوی آن ها دیواره های مختلفی با صحنه های نقاشی متعددی نقش بسته است و مقبره نخست به کاهنی موسوم به آنختی Ankhti و مقبره دوم نیز به کاهن دیگری با نام سابی Sabi تعلق دارد .

شواهد و قراین موجود نشان می دهد که این مقابر در طول تاریخ چندهزار ساله ای که از ساخت آن ها می گذرد توسط راهزنان و دزدان مقابر غارت شده و تمامی اشیا و زیور آلاتی که به همراه اجساد در داخل مقبره قرار داشتند به یغما رفته است . این موضوع سبب شده که استخوان های این دو کاهن در محل اصلی خود قرار نگرفته و در گوشه و کنار ارامگاه پخش شده اند .

در این بررسی های باستان شناختی ، آثار و اشیائی از جنس سنگ مرمر سفید ، سنگ اهک نقاشی شده و قطعات سفال به دست آمد . سرپرستی این تیم پژوهشی به عهده واسیل دوبرف Vassil Dobrev از موسسه Institut Français d’archéologie Orientale قرار دارد . به گفته وی ، بخش های فوقانی مقابر مورد نظر از جنس آجر های گلی ساخته شده محل قرار گرفتن اجساد نیز به صورت اتاقکی از سنگ های تراش خورده اهک ساخته شده است .

فرعون‌های دودمان ششم برای نزدیک به ۱۶۴ سال فرمانروایی کردند. این فراعنه از سال های 2333 پیش از میلاد تا سال 2184 پیش از میلاد بر سرزمین مصر حکومت کردند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا