پیشرفته ترین خودروی لوکس دنیا را ببینید

وقتی درباره یک خودروی خاص و لوکس صحبت می شود ناخودآگاه به یاد برندهای سرشناسی نظیر بنتلی، رولزرویس و میباخ می افتیم. این شرکتها در کار خود یک حرفه ای به تمام معنا بوده و سالهای طولانی است که در زمینه طراحی و ساخت خودروهای لوکس حرف اول را در دنیا می زنند.

اما حالا شرکتی در لهستان از مفهومی تازه برای خودروهای لوکس رونمایی می کند. طراحان این شرکت طرح ویژه ای برای خودروهای لوکس ارایه کرده و آن را با نام Varsovia Concept به دنیا معرفی نموده اند. در یک جمله می توان گفت هر آنچه را که می توان درخصوص تلفیق فناوریهای نوین و لوکس بودن یک سیستم حرکتی تصور کرد، اینجا و در طرح این شرکت لهستانی یکجا دیده می شود.

در یک جمله می توان گفت هر آنچه را که می توان درخصوص تلفیق فناوریهای نوین و لوکس بودن یک سیستم حرکتی تصور کرد، اینجا و در طرح این شرکت لهستانی یکجا دیده می شود

تایرها برای این خودرو کمی بزرگ به نظر می رسند اما در نگاه کلی، زیبایی آن را دوچندان می کنند. این خودرو شباهت جالب توجهی هم به Escala کادیلاک دارد.

صندلی جلویی این خودرو قابلیت جمع شدن را دارد تا بدین ترتیب راننده و سرنشینان عقبی فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند. این همان نوآوری است که توسط ولوو در مدل Lounge Console ارایه کرده با این تفاوت که محصول طراحی شده در لهستان از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار است.

صندلی های عقبی مجهز به سیستم سرمایش، گرمایش و ماساژ هستند. بدین ترتیب می توان گفت که سرنشینان عقبی بالاترین سطح راحتی و آسایش را در آن تجربه می کنند. با این حال حسگرهای مخصوصی در صندلی های تعبیه شده که امکان تنظیم خودکار وضعیت آن را فراهم می کند.

 

جالب اینجاست که این حسگرها در تلفیق با یک دوربین مخصوص، امکان درک راننده و سرنشینان را توسط خودرو می دهد.

اما این تنها بخشی از نوآوریهای به کار رفته در این خودروی خاص است. طراحان این پروژه به دنبال طراحی خودرویی لوکس هم بوده اند. فضای داخل این خودرو مکمل خوبی برای ظاهر آن به شمار می آید. درحقیقت می توان این خودرو را یک دفتر کار بسیار لوکس دانست. نمایشگرهای 19 اینچی که در سقف خودرو تعبیه شده اند قابلیت کنترل شدن توسط تبلت یا رایانه شخصی را دارند. راننده و سرنشینان می توانند این نمایشگرها را در مواقعی که به آنها نیاز ندارند بر روی سقف شیشه ای خودرو هدایت کرده و حتی آنها را به حالت شفاف درآورند تا نور خورشید به راحتی به تمامی بخشهای داخلی خودرو برسد.

اینترنت ماهواره ای ابزار کارآمدی برای تجار و بازرگانان محسوب می شود که در این محصول خاص به چشم می آید. سرنشینان می توانند از قابلیت مهم خودرو یعنی انطباق با تلفن همراه برای برگزاری کنفرانس از راه دور هم استفاده کنند.

این یک خودروی برقی هیبریدی است که بنا بر ادعای شرکت لهستانی تا 850 کیلومتر برد حرکتی دارد. شرکت Varsovia افزوده که باتری این خودرو بدون کمک گرفتن از ژنراتور بنزینی تا حدی شارژ می شود که تا 350 کیلومتر حرکت می کند. این ژنراتور پیشرفته 500 کیلومتر بر برد حرکتی خودرو می افزاید. همچنین اعلام شده که صفر تا 100 این خودرو زیر 5 ثانیه است.

گفته می شود تولید محدود این خودروی لوکس از سال 2018 آغاز می شود.

 

منبع: newatlas

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا