تدوین گزارش فناوریهای مورد نیاز برای گازهای گلخانه ای

به گزارش مهر، مجید عباسپور – رئیس هیأت مدیره انجمن متخصصان محیط زیست و رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی این واحد دانشگاهی در حاشیه نشست  TNAدر این واحد، با بیان اینکه TNA به معنای ارزیابی نیازهای تکنولوژی است، گفت: بخش CTCN سازمان ملل متحد به دنبال آن است تا با توجه به تغییرات آب و هوا در کره زمین، اقداماتی که کشورهای مختلف دنیا می توانند در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار، انجام دهند را مشخص کند.

وی افزود: کشورهای جهان موظف شده اند تا گزارش ملی خود در زمینه ارزیابی نیازهای تکنولوژی Technology needs assessment را در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی به CTCN ارائه کنند.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به ۲ گزارش سال های ۲۰۰۴ و  ۲۰۱۰، زمان بعدی ارائه این گزارش را اواخر مه آوریل ۲۰۱۵ میلادی دانست و اظهار داشت: انجمن متخصصان محیط زیست ایران با همکاری مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری درصدد تهیه این گزارش است، هم اکنون این گزارش با همکاری وزارتخانه های صنایع، مسکن، راه و شهرسازی، نفت، کشاورزی و بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در حال تدوین است.

عباسپور اظهار داشت: وجود شاخه های گوناگونی چون اقتصاد محیط زیست، حقوق محیط زیست، HSE و غیره، نشان دهنده چندوجهی بودن این مسئله است که می تواند همکاری موثر متخصصان حوزه های مختلف محیط زیست را ترغیب نماید.

وی بر حرکت فعالیت های پژوهشی واحد علوم و تحقیقات در مسیر رفع نیازهای کشور تاکید کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات از طریق تعامل با صنعت، تعریف پروژه و دریافت اعتبار در حوزه پژوهش دانش بنیان و همکاری با انجمن های عملی، قادر خواهد بود بخشی از هزینه های دانشگاه را از این روش تامین کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا