دوربین خانگی در عمق ۶۰ متری دریا فیلمبرداری می‌کند

تثبیت گر اپتیکال تصویر قابلیتی است که به ندرت به دوربین های کوچک و ساده موسوم به compact action افزوده می شود، اما سونی تصمیم گرفته این خدمات را در دوربین های تازه خود ارائه دهد. با افزوده شدن این قابلیت که جلوی لرزش تصاویر را می گیرد دوربین های جدید سونی در جایگاهی برتر از دوربین پیشرفته و ۴۴۴ دلاری GoPro Hero۴ Black  قرار می گیرند.

FDR-X۳۰۰۰R علاوه بر تثبیت تصاویر از توان فیلمبرداری با کیفیت ۴K هم برخوردار است. سونی دوربین کوچک جدید دیگری به نام HDR-AS۳۰۰R را هم عرضه کرده که با دقت ۱۰۸۰p فیلمبرداری می کند.

دوربین های یاد شده از جمله دوربین های کوچک و دارای مقاومت بالا هستند که بیشتر توسط افراد عادی و خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید کیفیت تصویر برداری بالاتری نسبت به گوشی های هوشمند داشته باشید و از طرفی نخواهید برای خرید یک دوربین حرفه‌ای هزینه زیادی پرداخت کنید، گزینه مناسب دوربین‌های سایز کوچک شبیه به Action Cam سونی است. این دوربین ها به راحتی قابل حمل است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

استفاده از لرزش گیر تصاویر در دوربین های جدید، سونی را مجبور به استفاده از لنزهای جدیدتری کرده است. در هر دو دوربین از لنزهای wide-angle یا زاویه گسترده Zeiss Tessar استفاده شده که زاویه دید را در زمان فیلمبرداری افزایش می دهند.

حسگر مورد استفاده در این دوربین ها هم از نوع BSI Exmor R CMOS و دارای نسبت ۱۶:۹ است. با استفاده از فناوری XAVC S کیفیت ویدیوها در حین فشرده سازی حفظ می شود و به ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برای حالت ۴K و ۵۰ مگابیت در ثانیه برای حالت ۱۰۸۰p می رسد.

با استفاده از دوربین FDR-X۳۰۰۰R می توان با سرعت آهسته یعنی ۱۲۰ فریم در ثانیه هم فیلمبرداری کرد. در مورد دوربین HDR-AS۳۰۰R کیفیت تصویربرداری آهسته به ۷۲۰p محدود می شود. لنزهای این دو دوربین علاوه بر قابلیت زوم اپتیکال از زوم دیجیتال هم پشتیبانی می کنند که البته استفاده زیاد از این نوع زوم کیفیت تصاویر را کاهش می دهد.

دوربین های یاد شده همراه با کنترل از راه دوری که به مچ دست بسته می شود عرضه می شوند و دارای نمایشگر ال سی دی رنگی هستند که اعمال تنظیمات اضافی را در زمان ضبط تصویر ممکن می کنند. این دوربین ها با قابلیت وای – فای هم سازگاری دارند و لذا قادر به تبادل اطلاعات با گوشی شما نیز هستند. پشتیبانی از GPS هم افزودن اطلاعات مکانی به ویدئوها را ممکن می کند.

به گزارش مهر، با استفاده از یک قاب خاص می توان این دوربین ها را به عمق ۶۰ متری آب برد و از مناظر زیبای زیر آب فیلمبرداری کرد. البته هر دو مدل به گونه ای طراحی شده اند که در برابر پاشیده شدن ناگهانی مایعات هم مقاوم هستند. قیمت FDR-X۳۰۰R بدون کنترل و همراه با کنترل به ترتیب ۴۰۰ و ۵۵۰ دلار و قیمت HDR-AS۳۰۰R با و بدون کنترل به تتریب ۳۰۰ و ۴۵۰ دلار است. عرضه عمومی این دوربین ها از دو هفته دیگر آغاز می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا