افزایش ارتفاع ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی پروژه جابه جائی ایستگاه بین المللی فضائی در سازمان فضائی روسیه ، این ایستگاه طی عملیاتی موفقیت آمیز ، در مدار زمین جا به جا شده است . این عملیات جا به جائی به این صورت انجام شده که ایستگاه فضائی فوق به میزان هفتصد متر جا به جا شده و افزایش ارتفاع یافته است . هدف اصلی این ماموریت ، آماده سازی ایستگاه فضائی بین المللی جهت پهلو گیری فضاپیمای ترابری M27M است که محموله جدیدی از ادوات و تجهیزات مورد نیاز در این ایستگاه را از زمین به آن منتقل خواهد کرد . این محموله شامل تجهیزات فنی و آذوغه و مواد مورد نیاز فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی فضائی است .

بر اساس اعلام رسمی سخنگوی این پروژه ، عمیلات اجرائی جا به جائی ایستگاه فضائی بین المللی در مدار زمین به صورت صحیح انجام شده و در آن از برنامه های استاندارد و روتین پیشین استفاده شده است .

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع رسمی در سازمان فضائی روسیه ، قرار است یک راکت ماهواره بر از نوع Soyuz-2.1a در تاریخ بیست و هشتم ماه آپریل سال جاری میلادی ( برابر با هشتم اردیبهشت ماه ) فضاپیمای ترابری M27M را به ایستگاه فضائی منتقل کند . این عملیات از طریق پایگاه فضائی بایکونور روسیه که در خاک قزاقستان قرار دارد ، اجرا خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا