پناهگاه های هوشمند با تولید برق خورشیدی مازاد بر مصرف

سیناپرس: یک شرکت سازنده خانه های سبز (دوست دار محیط زیست) در اسپانیا موسوم به NOEM از طراحی و ساخت نسل جدیدی از پناهگاههای پیش ساخته خبر داده که تحت عنوان El Refugio Inteligente شناخته شده و شاید بهتر باشد آن را سازه ای فوق هوشمند به شمار آوریم.

کار طراحی و ساخت این سازه تنها در 9 هفته طول کشیده و فرآیند سرهم کردن قطعات از پیش ساخته آن در محل مورد نظر تنها 10 روز به طول می انجامد.

پناهگاه جدیدی که این شرکت اسپانیایی از آن رونمایی کرده مجهز به صفحات خورشیدی است و از این طریق انرژی مورد نیاز ساکنان آن را تأمین می کند. در عین حال به کارگیری مجموعه ای از فناوری های نوین و پایدار که قابلیت کنترل با تلفن همراه هوشمند را دارند از دیگر ویژگیهای متمایزکننده این سازه محسوب می شود.

این پناهگاه هوشمند 96 مترمربع مساحت داشته و در یک طبقه ساخته می شود. کل ساختار از دو مدل چوبی از پیش ساخته شده تشکیل می شود که در مرحله نهایی ساخت با یکدیگر پیوند می خورند. برای عایق کاری این پناهگاه از فیبرهای چوبی به ضخامت 16 سانتیمتر استفاده شده تا ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی، وزن کلی سازه چندان زیاد نباشد.

آشپرخانه، اتاق مطالعه و اتاق خواب در کنار استخری کوچک از جمله بخش های تشکیل دهنده این سازه به شمار می آید.

نکته جالب توجه دیگر تولید برق مازاد در این پناهگاه هوشمند است به طوریکه صفحات خورشیدی نصب شده در پشت بام، میزان الکتریسیته ای فراتر از نیاز ساکنان آن تولید می کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا