گزارشی از بازار فناوری های هوشمند پوشیدنی در کره شمالی

خبرگزاری چین در گزارشی ویژه اعلام کرد استفاده از Mi band 2 که یک فناوری پوشیدنی به شکل ساعت هوشمند است در بین مردم کره شمالی رواج زیادی پیدا کرده است.

این مچبند هوشمند که با قیمت 35 دلار عرضه می شود، تنها ساعاتی پس از ارائه رسمی در نمایشگاه بین المللی بازرگانی در پیونگ یانگ؛ با استقبال زیادی رو به رو شد.

مردم کشور کره شمالی نیز مانند مردم سایر نقاط جهان به دنبال ارتقا سطح کیفیت زندگی خود هستند.

در همین رابطه گونگ یون هونگ نماینده تجاری مورد اعتماد دو کشور کره شمالی و چین در این رابطه گفت: ما اطمینان داشتیم که پس از معرفی این محصول، استقبال خوبی از آن در کره شمالی شود اما این میزان از توجه و فروش بالای محصول فوق الذکر، برای ما دور از انتظار بود. در حال حاضر این محصول در تمایشگاه فوق موجود نیست و تمامی آن ها به فروش رسیده است.

این فعال عرصه فناوری های پوشیدنی در ادامه سخنان خود گفت: مردم کشور کره شمالی نیز مانند مردم سایر نقاط جهان به دنبال ارتقا سطح کیفیت زندگی خود هستند و این موضوع سبب شد تا ما ایده معرفی برخی از محصولات و سخت افزار های هوشمند الکترونیکی را که مورد استقبال قرار گرفته و بومی هستند، را در این کشور پیاده کنیم.

لازم به توضیح است که در حال حاضر مصرف کنندگان فناوری های پوشیدنی در کره شمالی امکان اتصال این سیستم ها را به تلفن های همراه خود نداشته و این موضوع سبب می شود تا برخی از کارآئی های این دستگاه ها قابل استفاده نباشد.

گونگ یون هونگ همچنین اعلام کرد: کره شمالی در حال فعالیت روی طراحی و ساخت اپلیکیشن های بومی و مناسب جهت مردم این کشور بوده و کارآئی های مورد نظر که در حال حاضر بلا استفاده هستند، با معرفی این نرم افزارهای جدید، فعال شده و مصرف کنندگان می توانند از آن استفاده کنند. هم اکنون دارندگان فناوری فوق در کره شمالی می توانند از آن به عنوان ساعت، شمارنده قدم و محاسبه گر مسافت پیموده شده و بررسی ضربان قلب خود استفاده کنند.

گفتنی است در این نمایشگاه، مردم کرده شمالی به محصولاتی مانند سیستم های تصفیه هوا و ترازو های دیجیتالی نیز توجه نشان داده اند.

منبع: xinhua

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا