پایان رسمی جنگ جهانی دوم با کمک روبات ها

به گزارش مهر، کارشناسان هشدار می دهند هر بمب خنثی نشده برجای مانده از جنگ جهانی دوم یا هر جنگ مشابه دیگری می تواند تهدیدی بالقوه و مرگبار در آینده باشد که هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد. این تهدیدها زمانی نگران کننده تر از هر زمان دیگری می شود که با انبوهی از آنها در دریا مواجه باشیم.به تازگی نیروی دریایی ایتالیا از اجرای برنامه ای خبر داده که طی آن با استفاده از روباتهای ویژه زیرآبی، مین ها و بمب های مخفی شده برجای مانده از جنگ جهانی دوم را شناسایی و از کار می اندازد.

این برنامه که نمایشی از به کارگیری فناوری های نوین در ارتقای کیفیت زندگی روزمره محسوب می شود از سواحل ناپل در جنوب ایتالیا آغاز شد و در ادامه در سایر مناطق ساحلی این کشور ادامه یافته است.سیستم های روباتیکی که در این مأموریت به کار گرفته می شوند از نوع تمام خودکار و یا با قابلیت کنترل از راه دور هستند.

در این برنامه هیجان انگیز سیستم روباتیکی مین ها و بمب های کشف شده را به طناب های مخصوصی متصل کرده و به تدریج به سطح آب جایی که غواصان حضور دارند کشیده می شوند. در این مرحله نیروهای آموزش دیده با رعایت موارد ایمنی آنها را منفجر می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا