پروانه های حوزه دریای مدیترانه در حال انقراض هستند

متاسفانه در سده های اخیر روند انقراض گونه های جانوری در سراسر جهان با شتاب بسیار زیادی رو به رو بوده و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری در گوشه و کنار جهان بر اثر فعالیت های مستقیم انسانی یا تاثیرات طبیعی ناشی از فعالیت های انسان در محیط زیست؛ نابود شده یا در معرض نابودی قرار دارند.

در مناطق حاشیه دریای مدیترانه، حدود 426 نوع مختلف پروانه از 19 گونه مختلف زندگی می کنند که بیست و یک درصد از این پروانه ها تنها در مناطق شمالی قاره آفریقا وجود دارند.

به تازگی مطالعات ویژه ای توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و مرکز همکاری های مدیترانه  یا IUCN انجام شده است که در آن به طور خاص به بررسی شرایط پروانه های بومی مناطق مجاور دریای مدیترانه پرداخته شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعات مشخص شد که از بین نوزده گونه مختلف پروانه مدیترانه ای، 15 گونه آن در خطر انقراض قرار دارند.

بر اساس گزارش رسمی خبرگزاری اسپانیا، نتایج این تحقیقات در کنگره جهانی حفاظت از طبیعت که با عنوان اختصاری IUCN شناخته می شود ارائه خواهد شد. این کنگره از تاریخ دهم سپتامبر برابر با شنبه بیستم شهریور ماه سال جاری به میزبانی هاوائی برگزار خواهد شد. گفتنی است در مناطق حاشیه دریای مدیترانه، حدود 426 نوع مختلف پروانه از 19 گونه مختلف زندگی می کنند که بیست و یک درصد از این پروانه ها تنها در مناطق شمالی قاره آفریقا وجود دارند.

منبع: efe

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا