آلودگی به ای کولی و مرگ به واسطه مصرف پنیر رگه آبی

بر اساس گزارش مرکز مراقبت سلامت اسکاتلند به تازگی کودکی به دلیل وجود باکتری ای خاص به نام ای کولی (E. coli) در پنیر رگه آبی (که با نام پنیر کپک زده نیز شناخته می شود) جان خود را از دست داده است. به این ترتیب سازمان یاد شده تیمی تحقیقاتی جدیدی را با نام آی ام تی (IMT، مخفف عبارت Incident Management Team به معنای تیم مدیریت رخداد) برای تحقیق بر روی شیوع این نوع خاص از باکتری ای کولی تشکیل داده است.

این مرکز تا کنون 20 مورد مبتلا به این باکتری را تائید کرده است که از بین آنها 11 مورد به درمان بیمارستانی نیازمند شدند.

این مرکز تا کنون 20 مورد مبتلا به این باکتری را تائید کرده است که از بین آنها 11 مورد به درمان بیمارستانی نیازمند شدند. در واقع باکتری یاد شده با خوردن غذا و نوشیدن آب آلوده به فضولات حیوانات (در این مورد خاص پنیر رگه آبی) ایجاد می شود.

دکتر الیسون اسمیت پالمر به عنوان راهبر تیم تحقیقاتی فعال در آی ام تی در این باره این گونه می گوید: «من از این فرصت استفاده کرده و عمیق ترین همدردی خود را به خانواده ای که کودک خود را از دست داده اند ابزار می کنم. ما هم اکنون به فکر آنها هستیم و برای حفظ حریم شخصی آنها تلاش می کنیم.»

شایان ذکر است که تمامی موارد تائید شده در واقع قبل از پایان ماه جولای بیمار شده اند. از آنجایی که مورد جدیدی تا کنون دیده نشده است مرکز تحقیقاتی آی ام تی هم اکنون در حال تهیه اخرین گزارش خود در این رابطه است. علاوه بر این مرکز مراقبت سلامت اسکاتلند اعلام کرده است که تا اعلام اخرین گزارش مربوط به این پدیده از سوی آی ام تی هیچ اظهار نظری نخواهد شد. علت این امر می تواند عدم آشفته سازی اذهان عمومی به واسطه پیش بینی و نظردهی هایی باشد که ممکن است در آینده اشتباه از کار دربیایند.

منبع: ibtimes

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا