ارائه نسل جدید زیورآلات الکترونیکی

پژوهشگران و متخصصان مجارستانی نوعی دستبند هوشمند را طراحی کرده اند که " تاگو آرک " Tago Arc نام دارد. این دستبد از نوعی صفحه نمایش الکترونیکی برخوردار است که به کاربران اجازه می دهد تا الگوها و طرح های دستبندشان را تغییر دهند .

کاربران می توانند تصاویر مورد نظر خود را از طریق گوشی های هوشمند انتخاب کرده و یا از اپلیکیشنی که حاوی نمونه های زیادی از این گونه طرح ها بوده و برای این دستبندها تهیه شده، استفاده کنند .

ریکا کوواکس (Reka Kovacs)، مدیر ارتباطات بین الملل لایبر8 (LIBER8) در این رابطه می گوید: شما در این اپلیکیشن هزاران طرح از هنرمندان ، طراحان و حتی طراحان داخلی در اختیار دارید . شما وارد این برنامه شده ، طرح دلخواه خود را انتخاب می کنید ، سپس گوشی هوشمندتان را به دستبندتان چسبانیده و روی کلمه " انتقال تصویر" کلیک می کنید تا تصویر به کمک انرژی تلفن همراه ، به دستبند منتقل شود . این انتقال تصویر ده ثانیه طول می کشد و سپس شما طرح جدید را روی دستبندتان خواهید داشت .

قابل ذکر است که انرژی حاصل از گوشی های هوشمند برای انتقال تصاویر روی دستبند ، کافی است چرا که این انتقال ، انرژی کمی مصرف می کند و لازم نیست از نیروی برق کمکی دیگری همچون باتری استفاده شود . شیوه ارتباط گوشی های هوشمند با اینگونه دستبندها ار طریق ارتباط حوزه نزدیک (Near Field Communication) انجام می گیرد که با نزدیک کردن دو دستگاه هوشمند به یکدیگر و در فاصله ای چند سانتی متری و یا در حال چسباندن ، فعال شده و بینشان ارتباط برقرار می شود . این فن آوری به طور گسترده در گوشی های امروزی وجود دارد .

ریکا کوواکس در رابطه با این فن اوری چنین توضیح می دهد : در بخش داخلی این دستبندها، تراشه ای مجهز به فن آوری ارتباط حوزه نزدیک نصب شده که می تواند با گوشی تلفن شما ارتباط برقرار کند و در این تراشه همه ضمائم الکترونیکی لازم برای انجام این کار جادویی نصب شده است . اما در واقع هسته مرکزی این فن آوری ، صفحه نمایش دستبند و دانش ارتباطات حوزه نزدیک است .

لازم به ذکر است که طراحان این دستبند معتقدند با این کار، مرز میان فن آوری های پوشیدنی و صنعت زیورآلات از بیم می رود . این دستبندها با قیمت حدودا 300 یورو در بازار در دسترس عموم قرار دارد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا