93 سال استاندارد کردن سوخت و کاهش آلودگی هوا بود

 معصومه ابتکار روز در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران یکی از دستاوردهای بزرگ دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است به طوری که رییس جمهوری اعلام کرده بود روزهای سالم تهران در سال 93 نسبت به سال 92 ، 44 روز بیشتر بوده است.وی با ابراز امیدواری از افزایش روزهای سالم در کلان شهرها در پی اجرای این برنامه در سال 94 اظهار کرد: یکی از برنامه های اساسی دولت در روزهای اول، کاهش آلودگی در کلان شهرها به ویژه تهران بود و در این راستا مصوبات و برنامه ریزی های زیادی داشته است.

معاون رییس جمهوری گفت: حذف بنزین پتروشیمی و ارتقای استانداردهای سوخت یکی از مهمترین اقدامات در زمینه کاهش آلودگی هوا است که انجام شد و نتیجه آن کاهش آلودگی هوا بود.

وی به کاهش گوگرد از گازوییل اشاره کرد و افزود: گوگرد در شهرهای بزرگ از جمله تهران به طور چشمگیری کاهش یافته است زیرا قبلا گازوییل با 7 هزار قسمت در میلیون گوگرد تولید می شد اما اکنون با 157 قسمت در میلیون گوگرد تولید و توزیع می شود.

ابتکار گفت: کاهش مصرف مازوت در نیروگاه ها از دیگر اقدامات اساسی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا است که بر این اساس امسال مصرف مازوت 30 درصد کاهش یافته است و با برنامه ریزی های انجام شده از سال آینده نیروگاه ها دیگر مازوت مصرف نمی کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خودروها بیشترین سهم در آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها را دارند از این رو از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با جدیت دنبال شد و تاکنون 320 هزار خودروی فرسوده از چرخه مصرف خارج شده است.

وی تاکید کرد: این برخی از اقداماتی است که موجب بهبود کیفیت هوا در شهرهای بزرگ شد، البته هنوز در ابتدای راه هستیم و راه زیادی در پیش داریم.

*** استانداردها سختگیرانه تر می شود
ابتکار درباره اولویت کاری سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ادامه برنامه های سال 93 در حوزه آلودگی هوا جزو اولویت های سازمان در سال 94 است.

وی تاکید کرد: در سال 94 استانداردهای سوخت و خودروها سختگیرانه تر می شود، استاندارد خودروهای سنگین باید اجرا شود و استفاده از موتورسیکلت های برقی و هیبریدی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. معاون رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حفاظت از محیط زیست گفت: تمام تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار ما قرار گرفته است چون فکر می کنیم این رهنمودها برای ما بسیار راهبردی و راهگشا بوده است و تلاش می کنیم در این مسیر حرکت کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا