تشخیص ایدز با تلفن همراه توسط دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد

به گزارش  مهر، دکتر هادی شفیعی دانشمند ایرانی مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد در رأس تحقیقات جالب توجه و تأثیرگذاری قرار دارد که نتیجه آن چیزی نیست جز افزودن قابلیت های تازه و مثمرثمر به تلفن های همراه هوشمند.وی و همکارانش اپلیکیشن جدیدی برای تلفن های همراه هوشمند ابداع کرده اند که به طرز چشمگیری وجود انواع باکتری در خون و بیماری های ناشی از آن را تشخیص می دهد.

تشخیص HIV و E-coli از جمله اهدافی است که در توسعه این فناوری مد نظر قرار داشته است. بدین ترتیب می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک ابتلای احتمالی افراد به این نوع بیماری ها حتی اگر در مناطق دوردست زندگی می کنند به راحتی و به سرعت صورت گیرد.این ابتکارعمل جدید درحقیقت پلت فورم حسگر زیستی منحصربفردی است که تنها به یک قطره خون از سر انگشت فرد نیاز دارد.

این پلت فورم قابلیت تشخیص دقیق پاتوژن ها و حتی پلاسمای خون را دارد و از آن جالب تر آنکه از طریق تلفن همراه و سیستم های ارتباطی آن می توان نتایج به دست آمده را به هر گوشه ای از جهان ارسال کرد. دکتر شفیعی و همکارانش امیدوارند که به زودی از این فناوری جدید در سطحی گسترده برای ارتقاء سطح سلامت در سراسر جهان استفاده کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا