این ماهی "اوباما" نام دارد

سه دانشمند مستقر در هاوایی برای تشکر از اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه محیط زیست، یک گونه ماهی تازه کشف شده را به اسم "اوباما" نامگذاری کردند.به گفته آنها، این تنها گونه ماهی است که بومی منطقه حفاظت‌شده است و در خارج از این محدوده یافت نمی‌شود.

هفته گذشته، اوباما مرزهای این منطقه حفاظت شده را تا بیش از 580 هزار مایل مربع گسترش داد و اکنون 7000 گونه از جمله فُک‌های راهب هاوایی در معرض انقراض، وال‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی را در خود جای داده است.

ماهی مذکور در ماه ژوئن در اطراف جزایر دورافتاده شمالی هاوایی کشف شد. این ماهی نر دارای الگوی منحصر بفردی در باله پشتی‌اش است که شامل یک دایره درخشان آبی با مرکز قرمز رنگ است و خطوط موج‌دار زرد درون آن را پر کرده‌اند. محققان معتقد بودند که ظاهر این ماهی یادآور لوگوی کمپین اوباما است.محققان هنوز نام رسمی علمی این گونه را اعلام نکرده‌اند، اما می‌گویند که حتما نام اوباما در آن خواهد آمد.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتون پست،پس از ساخت بزرگترین پایگاه دریایی حافظت‌شده، وعده 40 میلیون دلاری برای کمک به کشورهای جزیره‌ای در معرض خطر تغییرات آب‌وهوایی و متعهد کردن آمریکا به قرارداد تغییرات آب‌وهوایی پاریس، این ماهی به اسم اوباما نامگذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا