نزدیک‌ترین تصاویر منتشر شده از سیاره‌ی مشتری را ببینید

این فضاپیما در تاریخ ۲۷ آگوست از فاصله‌ی ۲۵۰۰ مایلی از کنار سیاره‌ی مشتری عبور کرد و توانست تصاویر زیبایی از آن تهیه کند. البته این تصاویر ۶ ساعت طول کشید که به زمین ارسال شد. «اسکات بولتون» (Scott Bolton) از «مؤسسه تحقیقات جنوب غربی» (Southwest Research Institute) در این‌باره می‌گوید:” تصاویری که جونو برای ما ارسال کرد، مانند چیزهایی نبود که تا کنون از مشتری دیده بودیم. تصاویری که از قطب شمال گرفتیم بسیار مات‌تر بود، رنگی‌تر از قسمت‌های دیگر سیاره بودند و کلی توفان در آن‌ها دیده می‌شود.”

pia21030_main_2_north_polar_full-disk_a.0

بسیاری از این تصاویر توسط دوربینی که روی فضای پیمای جونو قرار داشته گرفته شده‌اند و برخی دیگر از تصاویر به وسیله‌ی اشعه‌ی مادون قرمز این سفینه که JIRAM نام دارند، ثبت شده‌اند. براساس اطلاعات منتشر شده، این اولین تصاویر مادون قرمزی است که از قطب شمال و قطب جنوب این سیاره تهیه شده‌اند و قبلا شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.

PIA21034

فضاپیمای جونو در تاریخ ۵ آگوست سال ۲۰۱۱ به سمت سیاره‌ی مشتری پرتاب شد و در تاریخ ۴ جولای امسال به مدار این سیاره‌ی رسید. این فضاپیما ۱٫۷ میلیارد مایل را طی کرد تا به بزرگ‌ترین سیاره‌ی منضومه‌ی شمسی برسد.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا