انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور مطرح نیست

 امیرحسین دوایی اظهار کرد: حضور بخش خصوصی جوان و پیاده سازی محلی و بومی سیستم های مختلف رایانه ای و مرتبط با شبکه مد نظر است.وی افزود: نقش بخش خصوصی درایجاد شبکه، تعیین کننده است و شرکتهای دانش بنیان با استفاده از تجربیات بین المللی باید قابلیت خدمت رسانی به دهها میلیون کاربر را ایجاد کنند.

دوایی گفت: فعالیتهای پیام رسانهای داخلی که هم اکنون نیز موجود هستند، باید قابل رقابت با مشابه خارجی در حوزه کیفیت و سرعت باشد و مردم از اینکه اطلاعات خود را در اختیار این پیام رسانها قرار دهند اطمینان حاصل کنند که درنهایت به مهاجرت مردم از پیام رسانهای خارجی به داخلی می انجامد.

 معاون وزیر ارتباطات از اختصاص بودجه حمایتی ۲۲ میلیارد ریالی در سال جاری برای حوزه آی تی خراسان رضوی خبر داد و افزود: امیدواریم درسال آینده نیز ۳۰ میلیارد ریال به صورت وجوه اداره شده به بخش خصوصی این استان در این زمینه تخصیص یابد.

 دوایی گفت: انتقال سرورهای تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و با وجود شبکه های جهانی اطلاعات این کار فایده ای هم ندارد بلکه آنچه مهم است مدیریت ایرانی بر سرورهاست.

در ادامه حسین حاج حسن وزیر صنایع لبنان بر بهبود و گسترش روابط با ایران تاکید کرد و گفت: هدف اصلی ما از حضور دراین نمایشگاه بر طرف کردن موانع روابط تجاری با ایران است.

به گزارش مهر، وی اضافه کرد: مبحث فناوری اطلاعات در کشور ما بسیار مهم و حیاتی است و بسیاری از لبنانی های مقیم خارج در این عرصه فعال هستند و ما برای گسترش روابط در این حوزه با ایران اعلام آمادگی می کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا