سهم فناوری از بودجه کشور در حال افزایش است

علی معتمدزادگان در آیین دومین روز همایش فناورهای نوین دریایی که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه  یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد و دانشگاه‌های کشور  اسلامی شدند، اظهار کرد: یک دوره پس از جنگ شاهد رشد کمی مراکز علمی و پژوهشی در کشور بودیم و در حال حاضر کسی پشت درهای دانشگاه نمی‌ماند.

وی افزود: بعد از رشد کمی، برنامه‌های دولت به رشد کیفی معطوف شد تا در افق 1404 برای کسب رتبه اول علمی در منطقه تلاش کند و در این مدت، هدف‌گذاری برای جهش علمی اتفاق افتاد و مقالات و کتاب‌های زیادی چاپ شد و در رشته‌های مختلف و علوم دفاعی به دستاوردها و جایگاه‌های  علمی بالایی رسیدیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: در دو سه سال اخیر با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، سهم فناوری در بودجه از نیم درصد به یک درصد در حال افزایش است و بعد از آن به 4 درصد در کل بودجه می‌رسد.

معتمدزادگان با تاکید بر تبدیل  پژوهش  به فناوری، گفت: نتیجه پژوهش باید به ایده تبدیل شود تا بتواند زندگی را ساده‌تر کند.

وی افزود: باید بتوان سهم واردات را کاهش داد و به همان ترتیب سهم صادرات افزایش یابد و به سمت تکنولوژی تجدیدپذیر رفت.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه جامعه پژوهشی می‌تواند این مهم را عملیاتی کند، خاطرنشان کرد:  نزدیک به 200 مرکز رشد در کشور فعال است.

معتمدزادگان با اشاره به اینکه رابطه بین فناوری بالا و دانش‌بنیان رابطه برد برد با دولت‌ها است، اظهار کرد: هر چه سودآوری بالاتر باشد به نفع دولت است چون می‌تواند مالیات بیشتری دریافت کند.

وی ادامه داد: در فضای فعلی، دولت و مجلس بسته‌های حمایتی‌ای دارند تا از کسانی که به دنبال ایده‌های نو فناوری هستند، در بخش مالیات  و عوارض و نیز اختصاص دفاتر کار حمایت کنند.

این مسئول با اعلام اینکه 35 میلیون جوان در کشور وجود دارد، بیان کرد: این نیرو یک فرصت مناسب است که می‌توان از ظرفیت آن استفاده کرد زیرا  آینده در دست همین جوان‌هاست.

به گزارش ایسنا،معتمدزادگان با اشاره به برگزاری نخستین رویداد ملی استارت آپ در نوشهر، آن را یک فرصت مناسب دانست و گفت: امید است در سال‌های آتی در کنار این همایش، فناوری‌های بیشتری وجود داشته باشد و سرمایه‌گذاران نیز به این حوزه وارد شوند.

وی افزود: کشور ما از پژوهش‌ها در حوزه فناوری حمایت می‌کند و دانشگاه علوم دریایی نوشهر می‌تواند نقطه وصل در این زمینه باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا