کشف قدیمی ترین انجیل دنیا در ماسک مومیایی مصری

سینا پرس : گروهی از باستان شناسان ، قدیمی ترین انجیل را در یک ماسک مومیایی مصری کشف کردند و دکتر کریگ ایوانز (Craig Evans) متخصص مطالعات کتاب انجیل ، و از اعضای تیم پژوهشی  که در کشف این انجیل شرکت داشت ، اعلام کرد : در حقیقت این انجیل کشف شده ، قطعه ای از انجیل سنت مارک (Gospel of St. Mark ) یا انجیل مقدس مرقس است که سه سال گذشته پیدا شده بود . گروهی از کارشناسان از کالج الهیات آکادیا (Acadia) واقع در کانادا می گویند که این نسخه شناخته شده ترین نسخه عهد جدید از انجیل مقدس است .  

یکی از کارشناسان در این زمینه توضیح می دهد که عهد جدید انجیل مقدس باستانی به سال 1522 میلادی تاریخ گذاری شده که توسط مارتین لوتر (Martin Luther) در شهر Cieszyn لهستان ترجمه شده است . گروهی از دانشمندان معتقد هستند که انجیل کشف شده قدیمی ترین نسخه شناخته شده از انجیل است که در یک ماسک مومیایی مصری پیدا شده است .

قابل توجه است که عهد جدید انجیل مقدس مرقس (Gospel of St. Mark ) از نظر حجم کوتاه‌ ترین انجیل است چرا که تعالیم حضرت عیسی مسیح ( ع ) را کمتر از سایر انجیل‌ ها نقل می ‌کند . توجه مرقس بیشتر به کارها و معجزات حضرت عیسی است و به تولد مسیح و دوران کودکی او نمی پردازد . با این‌ حال ، تمام مطالب این انجیل به‌ جز یک مورد ، در انجیل متی و یا لوقا یافت می‌ شود . اما در تمام این موارد ، شرح واقعه در انجیل مرقس مفصل تر و شامل جزئیات بیشتر است . از این رو، بسیاری از صاحب ‌نظران بر این باور هستند که متی و لوقا به ‌هنگام نگارش اثر خود ، انجیل مرقس را در نظر داشته‌ اند .

قابل توجه است که نخستین چاپ ترجمه کتاب عهد جدید انجیل مارتین لوتر از زبان عبری و یونانی باستان به زبان آلمانی در سال 1522 میلادی انجام گرفته و این کتاب تا زمان مرگ لوتر چهار صد بار تجدید چاپ شده بود و کتاب کامل انجیل مقدس که حاوی عهد عتیق و جدید و کتب کاذبه است در سال 1534 میلادی به چاپ رسید .

منبع  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا