مسکو آلوده ترین شهر روسیه اعلام شد

در فهرست ترتیبی آلوده ترین شهرهای روسیه که روز چهارشنبه از سوی وزارت منابع طبیعی این کشور انتشار یافته، مسکو با 13 میلیون نفر جمعیت، حدود پنج میلیون خودرو و ده ها کارخانه آلوده ترین هوا را دارد.
بنا به گزارش اعلام شده، شهرهای جرژینسکی نزدیک مسکو، چیتا در منطقه سیبری، ایرکوتسک در خاور، یکاترینبورگ، چلیابینسک و ماگنیتا گورسک در اورال نیز آلوده ترین شهرهای روسیه به شمار می روند.
مهم ترین دلایل آلودگی هوای پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ روسیه، آثار ناشی از فعالیت مراکز بازیافت زباله و کارخانه های متعدد در بافت شهری و نزدیک مناطق مسکونی است.
آلودگی هوا در شهرهای مختلف روسیه در حالی بیشتر شده که وجود مناطق گسترده جنگلی حتی داخل شهرها، کنار خیابان ها، جاده های اصلی و ورزش باد تقریبا مداوم سبب جابجایی آلودگی ها می شود. 
دیمیتری دونسکوی وزیر منابع طبیعی روسیه نیز اعلام کرده است که پایداری شرایط کنونی آلودگی هوا تاثیرهای منفی بر سلامتی مردم می گذارد و برای جلوگیری از تداوم این وضعیت، تدوین برنامه ای برای کاهش این آلودگی ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، براساس برنامه این وزارت خانه، فهرست نهایی آلوده ترین شهرهای روسیه و میزان آلاینده های آن تا یک ماه دیگر در چارچوب نتایج تحقیقات علمی و پایش ذرات معلق برای تصمیم گیری نهایی ارائه خواهد شد تا به اجرای برنامه در دستور کار کمک کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا