تصمیمات نادرست در مدیریت محصولات کشاورزی تبعات جبران ناپذیری در پی دارد

دکتر بهزاد قره یاضی در افتتاحییه دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با تأکید بر نقش مدیریت در توسعه اقتصادی و محصولات کشاورزی، تصمیمات نادرست و کارشناسی نشده در این عرصه را دارای تبعات جبران ناپذیر و موجب ایجاد خسارات سنگین دانست.

وی در ادامه فاصله میان مجموعه‌های اجرایی و انجمن‌های علمی و جوامع دانشگاهی را منجر به ضعف مدیریت و عدم اتخاذ تصمیم‌های درست دانست و خواهان توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در این انجمن‌ها شد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران و دبیر علمی این کنگره با اشاره به رتبه علمی خوب کشور در تولید علم در رشته زراعت و اصلاح نباتات یکی از دلائل عمده پیشرفت در این عرصه را وجود ۶ هزار عضو هیأت علمی در رشته‌های کشاورزی و ۲هزار و 400 پژوهشگر عضو هیأت علمی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.

قره یاضی در پایان با اشاره به بحران غذا در جهان کنونی گفت: باید از همه فناوری‌ها و روش‌ها برای تولید محصول در جای خود و به طریق مناسب بهره برد.در این مراسم پیام وزیر جهاد کشاورزی توسط مهندس محمدحسین شریعتمداری مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی قرائت شد و از چهره‌های تأثیرگذار در رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات تقدیر به عمل آمد. تمبر یادبود کنگره نیز در پایان رونمایی شد.

این کنگره در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور 95 نیز با برگزاری نشست های تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا