مرگ‌بارترین صاعقه‌ی تاریخ، صدها گوزن نگون بخت را کشت!

سازمان محیط زیست نروژ روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ۷۰ راس از گوزن‌های مرده، بچه گوزن بودند. مقامان معتقدند که این جانوران هنگام یک توفان و رعد و برق شدید کشته شدند؛ به این ترتیب، این پدیده طبیعی به مرگبارترین صاعقه تاریخ تبدیل شد.

«نات نایلند»، سخنگوی اداره بازرسی می‌گوید: «ما قبلا شنیده بودیم که صاعقه به حیوانات برخورد کرده و آنها را کشته بود، اما به خاطر نداریم که رعد و برق در این مقیاس کشته به جای گذاشته باشد. ما نمی‌دانیم که یک یا چند صاعقه عامل این کشت و کشتار بوده است.»

نایلند این جانوران را در ناحیه دوردست یک منطقه خصوصی شکاری پیدا کرد. سپس، کارمندان اداره بازرسی به آن منطقه اعزام شدند تا نمونه‌هایی از گوزن‌ها بردارند. نایلند حدس می‌زند که گوزن‌ها کشته شدند چون آنها اغلب نزدیک به هم می‌ایستند و شاید آنها هنگام توفان از شدت ترس، به هم نزدیک‌تر هم شده باشند.

طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، مرگبارترین صاعقه‌ای که به حیوانات اهلی اصابت کرد در سال ۲۰۰۵ بود که منجر به کشته شدن ۶۸ گاو در استرالیا شد. مرگبارترین حادثه برای انسان‌ها هم در سال ۱۹۷۱ رخ داد که یک صاعقه به هواپیما اصابت و این هواپیما در آمازون سقوط کرد و ۹۱ نفر کشته شدند.

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا