کشف بقایای بیمارستان باستانی در انگلستان

در همین زمینه کریاج کسفورد Craig Cessford از پژوهشگران دانشگاه کمبریج در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد : "  در این حفاری ها بیش از 400 تدفین مجزا کشف شده است . این قبرستان به صورت تصادفی در عملیات نوسازی ساختمان های این دانشکده کشف شدند که بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شد که این قبرستان به بیمارستان بزرگی تعلق دارد که در قرون وسطی وجود داشته است . پژوهش های باستان شناسان منجر به کشف بقایای یک هزار جسد در این محوطه شده است که این موضوع سبب شده است تا این سایت به عنوان بزرگترین و مهم ترین بیمارستان بریتانیا در قرون وسطی شناخته شود . "

بر اساس مندرجات متون تاریخی ، طبق فرمان آگوستیناین Augustinain در سال 1250 میلادی ، بیمارستان های دولتی موظف به ارائه خدمات رایگان به افراد مستمند شده اند . در مطالعات و بررسی های انجام شده در این سایت مشخص شد که بسیاری از افراد در این قبرستان بدون استفاده از تابوت دفن شده اند و البته در بسیاری از این افراد حتی نشانه ای از کفن نیز دیده نمی شود . این موضوع نشان می دهد که افراد دفن شده در این مجموعه گورستانی ، عمدتا افراد فقیر و مستمندانی بوده اند که در این بیمارستان مورد مداوا قرار گرفته و درگذشته اند .

کریاج کسفورد در رابطه با این موضوع افزود : " در گورهای کشف شده از این قبرستان هیچ گونه شی اضافی در قبرها کشف نشده و عموما این موضوع در تمامی بیمارستان های قرون وسطی مشاهده می شود . البته باید به این موضوع اشاره کرد که در بیشتر این تدفین ها حتی کشیش وجود نداشته و اجساد بدون انجام مراسم مذهبی دفن شده اند . "

گفتنی است در میان اجساد کشف شده در این گورستان ، هیچ نشانه ای از زنان باردار و کودکان کشف نشده است و همچنین تنها تعداد معدودی از اجساد به زنان جوان تعلق دارد .

این گورستان دارای راه های عبور و مرور مناسبی بوده و همچنین در میان قبرها ، آثار گل و دانه های گیاه به دست آمده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا