آتش سوزی گسترده در زیستگاه های طبیعی آمریکای جنوبی

طی روزهای گذشته آتش سوزی وسیعی در بخش هایی از کشور آرژانتین واقع در آمریکای جنوبی رخ داده است که سبب تخریب زیستگاه های طبیعی و نابودی مراتع و دشت های این منطقه شده است. بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه، این آتش سوزی در بخش دی لا کبرادا واقع در 40 کیلومتری سنت لوئیس رخ داده و تا کنون مهار نشده است.

با توجه به گستردگی بسیار زیاد این آتش سوزی و تاثیرات مخرب و تبعات منفی آن بر اکو سیستم منطقه؛  کارشناسان محیط زیست نسبت به خطرات این واقعه بر زندگی گونه های گیاهی و جانوری منطقه و همچنین نقش مخرب آن بر آب و هوای منطقه هشدار دادند.

با توجه به گستردگی بسیار زیاد این آتش سوزی و تاثیرات مخرب و تبعات منفی آن بر اکو سیستم منطقه؛  کارشناسان محیط زیست نسبت به خطرات این واقعه بر زندگی گونه های گیاهی و جانوری منطقه و همچنین نقش مخرب آن بر آب و هوای منطقه هشدار دادند. بر اساس گزارش مقامات رسمی آرژانتین؛ آتش سوزی فوق الذکر منطقه ای در حدود 8 هزار و 500 هکتار را در بر گرفته و مردم محلی از مناطق در خطر آتش سوزی تخلیه شده و به بخش های امن منتقل شده اند. بر اثر این اتش سوزی، دود غلیظی منطقه را پوشانده و این مساله سبب دشواری تنفس در برخی مناطق شده است. در این گزارش به مشاهده تصاویری که در روزهای بیست و هشتم و بیست و نهم آگوست برابر با هفتم و هشتم شهریور ماه تهیه شده اند ، می پردازیم.

منبع:  xinhua

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا