شرکت های دانش بنیان دروازه ورود جوانان تحصیل کرده به بازار کار

علی وطنی در مراسم افتتاحیه ' اتاق تمیز' شرکت دانش بنیان آسیا گلدمن، تولید و واردکننده تجهیزات پزشکی، درهفته دولت، افزود: در حال حاضر دوهزار و 560 شرکت دانش بنیان درکشور وجود دارد که حجم عظیمی از جوانان تحصیلکرده را در خود جای داده است و برای این قشر اثرگذار اشتغالزایی کرده اند.

وی افزود: رشد شتابنده شرکت های دانش بنیان درکشور یکی از افتخارات کشور است، به گونه ای که درسال 92 با تعداد کمی از شرکت های دانش بنیان در کشور این فعالیت را آغاز کردیم و این تعداد در سال 93به 196 شرکت، در سال 94 به یک هزار و 614 شرکت و در سال جاری به دو هزار و 560 شرکت رسیده است.
به گفته وطنی، مهم ترین دلیل رکود علمی در کشور وابستگی فناورانه و وابستگی مواد اولیه اغلب صنایع کشور به دیگر کشورها است که این وابستگی ها را می توان با راه اندازی و توجه جدی به شرکت های دانش بنیان تا حدودی مرتفع کرد.
وطنی افزود: یکی از بخش هایی که در دولت یازدهم بسیار مورد توجه قرار دارد بخش سلامت است که این بخش شامل تولید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی می شود.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی بازار فراوانی وجود دارد، بیان کرد: داروها و تجهیزات پزشکی غیراستاندارد با سلامت وجان افراد بازی می کند به همین دلیل نیاز داریم که شرکت های دانش بنیان داخلی در این زمینه ورود کرده و به ساماندهی این بازار کمک کنند.
وی اظهارکرد: سرمایه اصلی ایران منابع انسانی و جوانان تحصیل کرده آن است که تنها راه حفظ و نگهداری آنها در کشور، این است که آنها را در رشته هایی به کار مشغول کنیم که از شغل و حرفه خود اقناع شده و کار خود را دوست داشته باشند.
معاون توسعه فناوری معاونت علمی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه بسیار مهم است، گفت: ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت باعث تقویت شرکت های دانش بنیان می شود که این شرکت دانش بنیان این ارتباط را به خوبی حفظ کرده است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیلکرده پرچمدارعلم و فناوری کشور هستند و می توانند عظمت کشور را به دنیا نشان دهند، زیرا در دنیا به کشوری توسعه یافته می گویند که میزان خلاقیت و تبدیل ایده به محصول با توسعه فناوری در آن کشور بالا باشد.
وطنی گفت: درحوزه نانو و سلول های بنیادی وضعیت کشور بسیار مناسب است و در حوزه زیست فناوری و تولید 10 قلم داروی پرمحصول دنیا نیز، در رتبه نهم قرار داریم که باید این زنجیره را با تربیت نیروی انسانی تکمیل کنیم.
وی افزود: در افق 1404 پیش بینی شده که 50 درصد اقتصاد کشور از محل تولید، فروش و صادرات محصولات دانش بنیان تامین شود و در واقع معادل 600 میلیارد دلار بازار اقتصادی ایران خواهد بود که برای رسیدن به این هدف می توان یکی از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان اقدام کرد.
به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ، این مجموعه بر مبنای کیفیت، نوآوری و تحقیق فعالیت می کند و در آینده ای نزدیک محصولات جدیدی نظیر دکانترجراحی اتاق عمل، پلیت الکترود جراحی و مهم ترین محصول خود سوزن های نمونه برداری اتوماتیک و نمیه اتوماتیک را تولید خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا