اطفاء حریق با شلیک خمپاره!

شرکت بوئینگ با تولید اولین سری گلوله‌های خمپاره حاوی مواد ضد آتش مورد استفاده در هویتزرها یا توپ‌های خودکششی، قادر است تا عملیات مهار آتش گسترده در جنگل‌های انبوه را با سرعت بیشتری انجام دهد.

محققان شرکت بوئینگ با مقایسه روش پاشش مواد ضدآتش با هواپیما و استفاده از گلوله‌های حاوی ذرات ضد آتش دریافتند که سرعت مهار و پوشش‌دهی منطقه محاصره در آتش با روش خمپاره‌انداز تا دو برابر افزایش می‌یابد. 

شرکت بوئینگ پس از آزمایش موفقیت‌آمیز مهار سریع آتش با گلوله‌های خمپاره حاوی مواد ضد آتش، گواهی ثبت و تولید انحصاری را از سازمان ثبت و مالکیت تجاری ایالات متحده دریافت کرد.

با استفاده از تجهیزات توپخانه عملیات مهار آتش با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌گیرد، چرا که خمپاره‌اندازها با توانایی شلیک دو گلوله در دقیقه و امکان نشانه‌گیری دقیق با سرعت بیشتری آتش را مهار می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،شلیک گلوله خمپاره در هویتزرهای خودکششی به مواد منفجره کمتری نیاز دارد، به‌طوری‌که پرتابه یا گلوله خمپاره پس از شلیک با زاویه بیشتر نزدیک به زاویه عمود به عمق آتش نزدیک شده و با استفاده از حسگرهای تعیین ارتفاع گلوله در ارتفاع مشخص و با زاویه ایده‌آل منفجر می‌شود تا مواد ضد آتش مثل بورات یا آمونیم فسفات مخلوط شده با آب بر سر آتش فرود آیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا