پایان یک سال انزوا درهاوایی برای شبیه سازی سفر به مریخ

این گروه از 29 اوت 2015 در یک اتاق گنبدی به قطر 11 متر و ارتفاع 6 متر بدون هوا و غذای تازه زندگی می کردند.کارشناسان تخمین می زنند که ماموریت انسانی به سیاره سرخ می تواند تا یک سال زمان ببرد.

این مطالعه با کمک ناسا با مدیریت دانشگاه هاوایی انجام شد و از زمان آزمایش 520 روزه روس ها بلندترین تجربه زندگی در انزوا در نوع خود است.
این تیم شامل یک اختربیولوژیست فرانسوی، یک فیزیکدان آلمانی و چهار آمریکایی – یک خلبان، یک معمار، یک خبرنگار و یک خاک شناس – بود.
درحالی که سایر مطالعات سفر به مریخ بر مشکلات تکنیکی و علمی سفر تمرکز دارد، تجربه زندگی در انزوا به عنصر انسانی آن و مشکلات ناشی از زندگی در فضای تنگ می پردازد.
آنها در این مدت مجبور بودند با امکانات ناچیز تحقیقاتی بسازند، وقت بیرون رفتن از گنبد لباس فضانوردی بپوشند و برای پرهیز از درگیری شخصی بکوشند.
محل اقامت اعضای این تیم که توسط ناسا استخدام شده بودند در نزدیکی یک آتشفشان غیرفعال در هاوایی بود.
این مردان و زنان هر کدام یک تخت کوچک و یک میز در داخل اتاق های خود داشتند و آذوقه آنها شامل پودر پنیر و کنسرو تن بود. به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی بی سی ورلد،'کیم بینستد' محقق اصلی این مطالعه گفت:محققان چشم انتظارند در اقیانوس تنی به آب بزنند، سبزیجات، میوه و غذاهای تازه که در گنبد موجود نبود بخورند.