سامانه اطلاع رسانی برای جمع آوری کنندگان زباله

جمع آوری انواع پسماندها یکی از حوزه های بسیار پول ساز به شمار می رود و بسیاری از کشورهای دنیا به همین دلیل، توجه ویژه ای به پسماندهای خود می کنند. هند یکی از کشورهایی است که به خاطر توسعه نامتوازن، جمعیت بسیار زیاد و نبود مدیریت متمرکز برای پسماندها، همیشه با مشکلات زیادی در زمینه زباله های شهری خود روبرو بوده است.

در این میان یک شرکت دناش بنیان راه حلی برای مدیریت بهتر این وضعیت پیشنهاد کرده است. در هندوستان، حدود یک و نیم میلیون نفر به جمع آوری انواع زباله ها از زمین های انباشت پسماند مشغولند. این کار بسیار دشوار است و این افراد با فروش پسماندهای قابل بازیافت به مراکز بازیافت، درآمد کسب می کنند.

در این سامانه جدید آنلاین که «من زباله دارم» (I Got Garbage) نام دارد، افرادی که زباله جمع می کنند به افرادی که زباله ای دارند متصل می شوند. افرادی که می خواهند کسی زباله های آنها را ببرد، در این سامانه نام نویسی کرده و اطلاعات تماس خود را ثبت می کنند. این اطلاعات سپس به جمع آوری کنندگان زباله و یا سازمان های غیرانتفاعی که با آنها همکاری می کنند منتقل می شود. همچنین نقشه ای از مراکز جمع آوری و نوع پسماندی که هر کدام می پذیرند نیز در اختیار جمع آوری کنندگان قرار می گیرد.

هدف این شرکت دانش بنیان از طراحی این سامانه، کاهش وضعیت بغرنج زباله و نیز ارتقای معیشت جمع آوری کنندگان آن بوده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا