پزشکان ایرانی در معتبرترین کنگره بیهوشی دنیا حضور می یابند

 جمعی از متخصصین ایرانی برای شرکت درالمپیک جهانی بیهوشی و مراقبت های ویژه با ۱۰ مقاله علمی، راهی محل برگزاری معتبرترین کنگره بیهوشی دنیا درهنگ کنگ شدند.دکتر علیرضا سلیمی رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، گفت: کنگره جهانی بیهوشی هر ۴ سال یکبار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود. در این کنگره متخصصین بیهوشی علاوه بر تبادل آخرین اطلاعات علم بیهوشی، در جریان جدیدترین دستاوردها و تجربیات متخصصین مربوطه از سراسر جهان نیز قرارمی گیرند.

وی اظهارداشت: این کنگره که به المپیک بیهوشی نیز مشهور است، معتبرترین کنگره جهانی در زمینه علوم بیهوشی به شمار می رود.

سلیمی ادامه داد: امسال نیز این کنگره از ۷ تا ۱۲ شهریور ۹۵ (۲۸ آگوست تا ۲ سپتامبر ۲۰۱۶) در هنگ کنگ برگزار می شود.وی افزود: بی تردید این کنگره بزرگترین و مهم ترین واقعه در دنیای بیهوشی جهان است. چرا که بیشترین تعداد مقالات و جدیدترین نکات روز پزشکی در این کنگره بررسی می شود.ضمن اینکه در این کنگره ریاست انجمن جهانی نیز انتخاب می شود.

به گفته سلیمی، تمام انجمن های بیهوشی دنیا در این کنگره کرسی دارند و ۵ کرسی هم به ایران اختصاص داده شده است. علاوه بر اینها، کمیته های مختلفی نظیر کمیته آموزش، استاندارد، حقوق بیماران و… نیز در این کنگره تشکیل می شود. کارگاه های علمی، آشنایی با تجهیزات پزشکی مدرن، داروهای روز جهان، گفتگو با اساتید و بزرگان این رشته و استفاده از تجارب آنها، از دیگر فواید این کنگره است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران تصریح کرد: از بین ۹۶۴ مقاله ارائه شده به این کنگره  ۱۰ مقاله نیز از سوی متخصصین ایرانی ارائه می شود و چند تن از پزشکان ایرانی هم در این کنگره سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه علم و دانش متخصصین بیهوشی ایران هم ردیف استانداردهای جهانی است و دنیا نگاه ویژه ای به پزشکان متخصص بیهوشی ایرانی دارد، تصریح کرد: حضور در این  کنگره برای مسئولان بیهوشی و متخصصین دنیا بسیار اهمیت دارد و در جایی مانند این کنگره که یک مجمع عمومی تشکیل می شود، می توانیم جایگاه محکمی را برای ایران به وجود آوریم. از سوی دیگر، می توان برنامه هایی مانند دعوت سخنرانان سرشناس به کشورمان، ارتباط بیشتر با سایر کشورها در کوتاه مدت و اعزام همکاران به خارج از کشور را نیز پیگیری نماییم. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا