رقابت برای طراحی بهترین لباس ویژه بحران های بیولوژیکی

وزارت دفاع ایالات متحده هم اکنون در پی یافتن متخصصانی برای طراحی لباسی مخصوص بحران های بیولوژیکی است. چالش طراحی این لباس که با نام Chembio شناخته می شود توسط بخش دفاع بیولوژیکی و شیمیایی در درون ارتش امریکا هدایت می شود و به بهترین ایده پرداز در این زمینه طراحی خلاقانه ترین لباس محافظ 250 هزار دلار جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وب سایت مربوط به چالش یاد شده هدف نهایی از طراحی این لباس ها را حفاظت کامل سربازان از مواد شیمیایی خطرناک و همچنین افزایش توانایی عملکرد آنها در مبارزه با تهدید های شیمیایی و بیولوژیکی ایجاد شده در میادین جنگی بیان کرده است.

لباس های محافظ حال حاضر ارتش آمریکا به دلیل وزن زیاد و بزرگی بیش از حد، محدودیت های بسیاری را در زمینه چابکی و قدرت مانور سربازان اعمال می کند. به همین دلیل ارتش آمریکا به دنبال طراحی لباس های مناسب تری است تا نه تنها سربازان را از خطر آلودگی به مواد شیمیایی حفظ کند بلکه عملکرد آنها را در حین پوشیدن لباس مختل نکند. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که طراحی لباس های ظریف تر با تجهیزات دست و پا گیر کمتر در طراحی این لباس ها در اولویت است.

همان طور که بیان شد ارتش آمریکا با راه اندازی این چالش از طراحان برجسته برای طراحی بهترین لباس محافظ دعوت به عمل آورده است و به خالق بهترین طرح ارائه شده در این زمینه 250 هزار دلار جایزه نقدی اهدا خواهد کرد. البته افراد دیگر که طرح های آنها در بخش بندی برترین ها قرار گیرد نیز شانس برنده شدن مبلغی معادل 5 تا 150 هزار دلار را نیز خواهند داشت.

در آخر وب سایت مربوط به چالش یاد شده هدف نهایی از طراحی این لباس ها را حفاظت کامل سربازان از مواد شیمیایی خطرناک و همچنین افزایش توانایی عملکرد آنها در مبارزه با تهدید های شیمیایی و بیولوژیکی ایجاد شده در میادین جنگی بیان کرده است.

پ ن: عکس تزئینی است.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا