ورزش شدت درد را کاهش می دهد

نتایج مطالعات جدید محققان نروژی نشان می‌ دهد: افراد فعال از نظر بدنی در مقایسه با افراد بی‌ تحرک، تحمل درد بیشتری دارند. به این ترتیب مشخص شد افرادی که سطح فعالیت بیشتری را تجربه می کردند، تحمل درد بالاتری داشتند.

به گزارش سیناپرس، آندرس ارنس، دانشجوی دکترا در بیمارستان دانشگاهی شمال نروژ و همکارانش طی مطالعات جدید خود دریافتند، فعال شدن و داشتن تحرک بدنی می تواند برای تحمل درد مفید باشد.

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ده هزار فرد  بزرگسال را که در یک نظرسنجی جمعیتی بزرگ که به طور دوره ‌ای در نروژ انجام می ‌شد، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان با استفاده از داده‌های دو دور مطالعه – ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵  تا ۲۰۱۶ ، سطوح فعالیت بدنی گزارش‌ شده توسط شرکت‌ کنندگان و میزان تحمل درد آن ها را بررسی کردند. در این مطالعات، تحمل درد با فرو بردن دست در آب سرد آزمایش شد.

نتایج این مطالعه نشان داد: افرادی که در هر دور مطالعه فعالیت بدنی داشتند، نسبت به کسانی که در هر دو دور از شیوه زندگی بی تحرک گزارش کردند، تحمل درد بیشتری داشتند. همچنین، شرکت‌ کنندگانی که سطح فعالیت کل بالاتری داشتند، تحمل درد بالاتری را نشان می دهند. یافته ها همچنین نشان داد افرادی که در دور دوم فعالیت بیشتری نسبت به دور اول داشتند، سطح کلی بالاتری از تحمل درد داشتند.

باید توجه داشت محققان رابطه آماری معنی داری بین سطح فعالیت و تغییر در تحمل درد بین دو دور مطالعه پیدا نکردند. با این حال، آن ها گفتند، یافته ها نشان می دهد که فعال ماندن، تحرک بدنی و ورزش یا افزایش فعالیت با تحمل درد بالاتر مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان این مطالعه پیشنهاد کردند که افزایش فعالیت بدنی می تواند یک استراتژی بالقوه برای کاهش یا از بین بردن درد مزمن باشد.

آن ها خاطرنشان کردند: تحقیقات آینده می تواند به تأیید این که آیا واقعاً یک رابطه علت و معلولی بین فعالیت و درد وجود دارد یا خیر کمک کند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا