دو میلیون کیلومتر مربع از قطب شما هنوز از نظر علمی مطالعه نشده است

علی رغم این که طی دهه های گذشته تیم های مطالعاتی متعددی به بررسی و مطالعه مناطق مختلف قطب شمال پرداخته اند اما شاید باور این موضوع دشوار باشد که هنوز حدود دو میلیون کیلومتر مربع از این منطقه مورد بررسی قرار نگرفته است.

به گزارش سیناپرس، روز گذشته الکساندر بنگرت مدیر کل بخش روس اتم در سیستم های ناوبری NSR و هیدروگرافی در کنفرانس علمی و تجاری قطب شمال اعلام کرد: بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع از ناحیه آبی قطب شمال و قلمروهای مجاور آن با دقت کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین عدم شناخت این مناطق مشکلات خاصی در توسعه کشتیرانی قطب شمال، به ویژه در امتداد مسیر دریای شمال ایجاد می کند.

وی در ادامه توضیحاتش گفت:‌ همه چیز مربوط به ایمنی ناوبری ، کیفیت اندازه گیری ها و مسیرهای صحیح و ایمن بوده و طراحی سفرهای مناسب دریایی به این موضوع بستگی دارد. به نظر ما، بیش از ۲ میلیون کیلومتر مربع در قطب شمال با درجه دقت کافی شناسایی نشده اند.

به باور این مدیر ارشد ترابری دریایی، با توجه به ظرفیت ‌های فعلی و حجم سفارش‌ های مربوط به مطالعات آب‌ های قطب شمال برای اهداف ناوبری، دانشمندان می ‌توانند سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر مربع از این مناطق را کاوش کنند. بنابراین هنوز زمان زیادی تا کشف کامل قطب شمال باقی مانده است.

گفتنی است شرکت هیدروگرافیک انتظار دارد میزان کشف سالانه قطب شمال به سطح ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع در سال برسد، اگرچه حتی پس از تکمیل بررسی ‌های مناطق مختلف در قطب شمال، دانشمندان باید به طور دوره ‌ای به کار خود ادامه ‌دهند، زیرا فرآیند های پویا در منطقه مستلزم مطالعات مجدد و مکرر است.

به گزارش سیناپرس، این دانشمند سرشناس همچنین به ارتقای قابل توجه ضروری ناوگان تحقیقاتی اشاره کرد. او در این رابطه گفت که ارتقاء این مطالعات از سال ۲۰۱۹ ادامه داشته و حدود نیمی از برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه، تکمیل شده است. در سال ۲۰۲۳، دو کشتی تحقیقاتی در مسیر دریای شمال شروع به کار خواهند کرد و کشتی سوم تا پایان سال جاری آماده خواهد شد. علاوه بر این، کشتی های کوچک نیز به ناوگان فوق میپیوندند.

به گزارش سیناپرس، شرکت هیدروگرافیک نودمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۳ جشن می گیرد. این موضوع در حالی است که بیشتر زیر ساخت های تحقیقاتی در قطب شمال در نیمه اول تاسیس شرکت ایجاد شده است. بنابراین، متخصصانی که برای سال‌های آینده فرآیندهای مختلف در قطب شمال را مطالعه می‌کنند، پایگاه های قطبی قدیمی را  به ‌روز رسانی خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، کنفرانس علمی و تجاری  قطب (POLAR) یک رویداد پیشرو است که نمایندگان مقامات، مشاغل و علوم با تمرکز بر قطب شمال و قطب جنوب را گرد هم می آورد. این رویداد توسط موسسه تحقیقات قطب شمال و قطب جنوب (AARI، سنت پترزبورگ) سازماندهی شده و حدود ۵۰۰ شرکت کننده در این رویداد که از چهارشنبه شروع شد، حاضر هستند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا