لامبورگینی هوراکان هم لباس آفرودی به تن کرد

بازی مجهز کردن سوپر اسپورت های سریع و خشن به کیت آفرودی را اولین بار پورشه با مدل 911 داکار اختراع کرد!

زمانی که چند دهه قبل مهندسان پورشه تعدادی مدل 911 را به رینگ و لاستیک های بزرگ و آفرودی، کیت افزایش ارتفاع، شاسی مقاوم تر و بدنه سبک تر مجهز کرده و آنها را روانه مسیر های بسیار سخت و صعب العبور کردند، کسی حتی تصورش را نیز نمی کرد که این ایده به مذاق بازار و مشتریان خوش بیاید و بعد ها به یک ترند جهانی تبدیل شود! ولی همانطور که شاید خیلی از شما خوانندگان ۷۷سینا پرس مطلع باشید، پورشه 911 داکار سالهاست که در نسل های مختلف راهی بازار شده و در تعداد محدود به مشتریان متمول تحویل داده می شود.

حال اما شما را با رقیب ایتالیایی این اسطوره آلمانی آشنا می کنیم. لامبورگینی هوراکان Sterrato !

این فقط یک هوراکان بزک شده نیست! این یک لامبورگینی اصیل از سنت آگاتای ایتالیاست که با 602 اسب بخار قدرت خالص خود که از موتور 10 سیلندر V شکل معروفش بیرون می آید، آماده درهم نوردیدن صحراخا و جاده های شنی و پر از گل و لای است.

این خودروی سرکش و نامتعارف همچنان در کمتر از 3.4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند و در اتوبان ها رقیب می طلبد. اما نام استراتو باعث شده که ارتفاع این خودرو از زمین حدود 5 سانتیمتر بیشتر از نمونه عادی هوراکان باشد و ارتفاع کلی خودرو از زمین را به بیش از 17 سانتیمتر برساند.

البته در استراتو همه‌چیز فقط در افزایش ارتفاع خلاصه نمی‌شود و لامبورگینی رکاب‌ها را تقویت کرده، زیر خودرو را به محافظ آلومینیومی مجهز کرده و لاستیک‌های ۱۹ اینچی بریجستون AT002 را تدارک دیده است که برای حرکت روی آسفالت و سنگریزه طراحی شده‌اند. به گزارش سیناپرس، این لاستیک‌ها همچنین از نوع پنچر رو یا Run Flat هستند که در صورت خالی شدن باد امکان پیمودن ده ها کیلومتر را با حد اکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.

در داخل کابین نیز تودوزی ویژه آلکانترا، گرافیک جدیدی برای نمایشگر لمسی و آمپرهایی مناسب آفرود مثل قطب‌نما و شیب‌سنج وجود دارند. همچنین از آنجا که تولید کننده این خودرو کمپانی خوش ذوق لامبورگینی است، همه چیز در داخل کابین قابلیت شخصی سازی دارد و هزاران طرح و رنگ و متریال مختلف در انتظار استقبال از خریداران این خودروی رویایی هستند.

در نهایت باید به قیمت پایه این خودرو اشاره کرد که از 278972 دلار آغاز می شود که طبیعتا با انتخاب چند آپشن و شخصی سازی، این رقم به راحتی از مرز 300 هزار دلار بالاتر خواهد رفت.

نظر شما چیست، آیا حاضرید بابت چنین خودروی خاص و جذابی چنین قیمتی را پرداخت کنید؟ یا رقیب آن پورشه 911 داکار را به استراتو ترجیح می دهید؟ نظر خود را در این رابطه با ما درمیان بگذارید.

نگارنده: محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا