مشاغل گردشگری به کاهش انتشار آلودگی کربن کمک می کنند

پایداری به یک روند اصلی در صنایع مختلف تبدیل شده است و گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، 83 درصد از مسافران تفریحی و تجاری در سراسر جهان معتقدند که سفر پایدار حیاتی است. برخی شرکت ها مانند Sands Expo که اکنون از نظر آلودگی کربن خنثی است، از این وضعیت برای متمایز کردن خود در بازار و جذب مشتریان جدید آگاه به محیط زیست استفاده کرده اند.

به گزارش سیناپرس، قبل از اینکه بیشتر به این موضوع ورود کنیم، بهتر است بدانیم که اصلا گردشگری پایدار چیست؟

UNWTO سازمان جهانی گردشگری ملل متحدآن را چنین تعریف می کند:

«گردشگری که تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی فعلی و آینده خود را کاملاً در نظر می گیرد و نیازهای بازدیدکنندگان، صنعت، محیط زیست و جوامع میزبان را برطرف می کند.»

در عمل، این بدان معناست که کسب‌وکارهای گردشگری در حال کند و کاو درون سازمانی هستند تا ببینند چگونه می‌توانند به مسائلی مانند کربن‌زدایی، کاهش زباله و آلودگی و افزایش سرمایه‌گذاری‌های سبز در آینده رسیدگی کنند و در نتیجه تجارب سفر دوستدار محیط‌زیست را برای مشتریان خود فراهم کنند.

در اینجا ما بهترین نمونه های عملی از شرکت های مختلف گردشگری و برخی از کارهای عملی را که می توانید برای پایدارتر کردن کسب و کار خود انجام دهید، برجسته خواهیم کرد.

از میان برداشتن پسمانده های غذایی

حدود یک سوم کل مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان هدر می رود. بر اساس شاخص ضایعات غذایی UNEP در سال 2021، حدود 931 میلیون تن ضایعات غذایی در سال 2019 تولید شده است . 39 درصد از خدمات غذایی و خرده فروشی شامل رستوران ها، هتل ها و مغازه ها. در مجموع، از دست دادن و هدر رفتن مواد غذایی مسئول 8 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان در سال است و منجر به زیان اقتصادی 940 میلیارد دلاری می‌شود.

در حالی که برخی از ضایعات مواد غذایی همیشه اجتناب ناپذیر است، هتل ها و موسسات Marina Bay Sands و Grand Hyatt سنگاپور را در نظر بگیرید که هر دو برنامه هایی را برای اهدای مواد غذایی فاسد نشدنی (مانند نان و شیرینی) و غذاهای پخته شده منجمد به موسسات خیریه از جمله موسسه غذای سنگاپور معرفی کرده اند.

معرفی خدمات سبز

برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار آلودگی، بیشتر شرکت ها سبد مصرف انرژی خود را به سمت افزودن انرژی های تجدیدپذیر سبز تغییر می دهند. تعدادی از کسب‌وکارهای مسافرتی از جمله هتل‌ها، مکان‌های برگزاری جلسات و کنفرانس، رستوران‌ها و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی در حال اتخاذ روش‌های نوآورانه‌ای برای سبز کردن منابع آب، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و برق خود هستند. این موضوع نه تنها به این مکان ها امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را می دهد، بلکه هزینه ها را نیز کاهش می دهد.

به گزارش سیناپرس، سنگاپور یک طرح سبز را برای تشویق این نوآوری ها معرفی کرده است و هدف آن تبدیل شهر به مکانی سبزتر و پایدارتر تا سال 2030 است که می تواند به معنای یارانه های بالقوه برای طرح های انرژی سبز باشد.

کمک به مسافران و توریست ها برای کاهش ردپای آلودگی کربن

موج جدیدی از مسافران آگاه به محیط زیست می خواهند ردپای کربن خود را در حین سفر کاهش دهند. برای کسب و کارها در بسیاری از کشورها، کاهش ردپای کربن – همچنین در سفرهای کاری – به یک ضرورت برای دستیابی به اهداف ملی انتشار گازهای گلخانه ای تبدیل شده است. اما بسیاری از آنها ابزار یا زمان کافی برای محاسبه انتشار گازهای گلخانه ای و یافتن گزینه های سازگار با محیط زیست را ندارند.

آژانس های مسافرتی، گردشگری MICE و مشاغل حمل و نقل که می توانند به مشتریان خود در سازماندهی آسان سفر های کم کربن کمک کنند، برنامه های بخصوصی را برای خود در این زمینه تدارک دیده اند که الگو برداری از آنها برای سایر شرکت ها و کسب و کارهای همسام خالی از لطف نیست.

به گزارش سیناپرس، در نهایت باید گفت که پیشرفت‌های جدید در فناوری پایداری برای کمک به کسب‌وکارهای مسافرتی بزرگ و کوچک در این راه، کلیدی خواهد بود.

مترجم: نداجوادهراتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا