استرس کمتر با مصرف سبزیجات

بر اساس پژوهش های جدید انجام شده توسط محققان استرالیائی ، خوردن حداقل دو برش از میوه هائی مانند سیب در روز ، باعث کم شدن اضطراب و استرس می شود. این موضوع در میان سالی و بر زنان تاثیر بیشتری دارد. در این مطالعات که روی 6 هزار نفر داوطلب انجام گرفت ، اثبات شد که برخی میوه ها مانند سیب دارای مواد ضد اضطراب هستند که سبب تغییرات شیمیائی خاصی در بدن می شوند که این تغییرات دارای ارتباط مستقیم با احساس سرخوشی و شادابی در مغز و بدن هستند.

درصد ابتلا به استرس و اضطراب در زنانی که در طول شبانه روز دو برش یا مقداری بیشتر از میوه ها مصرف می کنند ، بسیار کمتر از افرادی است که از این الگوی تغذیه پیروی نمی کنند .

در همین زمینه پرفسور گیتا میشرا استاد دانشگاه کوینزلند استرالیا اعلام کرد : مطالعات ما نشان می دهد درصد ابتلا به استرس و اضطراب در زنانی که در طول شبانه روز دو برش یا مقداری بیشتر از میوه ها مصرف می کنند ، بسیار کمتر از افرادی است که از این الگوی تغذیه پیروی نمی کنند .

لازم به توضیح است که اگرچه تاثیر مصرف میوه هایی مانند سیب در کنترل و کم شدن نشانه های استرس در این مطالعات مشخص شد ، ولی پژوهشگران نتوانستند علت دقیق این مساله را مشخص کرده و اعلام کنند . در واقع این پژوهش ها ، به رابطه علت و معلولی بین خوردن سیب و کم شدن اضطراب پی برده است ولی مکانیسم این موضوع هنوز مشخص نیست .

پرفسور میشرا در این ارتباط گفت : پژوهش های بیشتری باید در این حوزه انجام شود تا تا تاثیرات میوه و سبزیجات بر روی حالات روحی از جمله استرس بررسی شود ولی این موضوع ممکن است به دلیل وجود مواد مواد ضد اضطراب anti-inflammatory و یا آنتی اکسیدان هایی مانند resveratrol در میوه هایی مثل سیب باشد.

منبع: healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا