خودرو AUDI RS E-TRON جدید، یک پورشه ارزان قیمت!

از یک دهه پیش با وضع استانداردهای آلایندگی سختگیرانه در قاره اروپا و آمریکا، شرکت های خودروسازی بر آن شدند تا نسل جدیدی از خودروها را با حداقل تولید آلایندگی به بازار بفرستند. در این مسیر خودروهای الکتریکی به عنوان رقیبی جدی برای خودروهای درون سوز یکی پس از دیگری به بازار آمده و گوی سبقت را از هم گرفتند.

به گزارش سیناپرس، در این میان شرکت فولکس واگن که یکی از پر تیراژ ترین شرکت های خودروساز دنیاست، موجی از خودروهای الکتریکی تا بن دندان مسلح به تکنولوژی های روز را در هر بازه قیمتی توسط برند اصلی خود و برندهای زیرمجموعه اش از قبیل پورشه و آئودی به بازار فرستاده است.

در این گزارش مروری بر خودرو آئودی RS E-Tron GT خواهیم داشت که می توان آن را پسرعموی مدل افسانه ای پورشه تایکان دانست، ولی مشتریان برای خرید آن ورشکسته نخواهند شد!

مدل سال 2023 RS E-Tron GT یک موشک زمین به زمین سریع، مخوف و بسیار زیباست که برای تحویل سرعت و شتاب دیوانه وار خود به موتور های حجیم 8 سیلندر و مصرف سوخت فسیلی هیچ نیازی ندارد! بله، این یک خودروی کاملا برقی است که از دو موتور برقی مغناطیسی روی هر محور خود بهره برده و از یک مجموعه باتری حجیم 93.4 کیلووات ساعتی بهره می برد. مجموعه دو موتور یاد شده قابلیت چهار چرخ محرک را به این خودرو ارزانی می دارد و باعث می شود در کمتر از 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا حد اکثر سرعت 255 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.

این آئودی چنین شتاب اعجاب انگیزی را مدیون قدرت 637 اسب سرکش بخار الکتریکی شده و بیش از 820 نیوتون متر گشتاور است. همچنین این سوپر اسپرت برقی با هربار شارژ کامل باتری ها توان پیمایش 370 کیلومتر مسافت را داراست که این مقدار یک جهش 20 درصدی رو به بالا را نسبت به مدل قبلی RS E-Tron نشان می دهد.

از بخش فنی که عبور کنیم، این خودرو از لحاظ ایمنی و همچنین تجهیزات رفاهی برای سرنشینان خود هیچ کم و کاستی ندارد. مجموعه کامل ایربگ های روبرویی جانبی و پرده ای، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادف، دیفرانسیل های لغزش محدود، کمربند های ایمنی سه نقطه ای پیش کشنده حساس به وزن، صندلی های مسابقه ای، سیستم های هوشمند کمکی ترمز و کروز کنترول هوشمند تنها بخشی از امکانات استاندارد ایمنی این خودرو است که همگی باعث کسب 5 ستاره کامل ایمنی از موسسه یورو NCAP شده اند.

به گزارش سیناپرس، تزیینات و امکانات کابین نیز در بهترین حالت بوده و تقریبا همچیز قابلیت شخصی سازی دارد. از انواع چرم طبیعی و مصنوعی برای روکش صندلی ها گرفته تا آلکانترای با کیفیت روی فرمان و سقف و نمایشگر های دیجیتال با کیفیت و رزولوشن بالا، همچیز حس اسپورتی و کیفیت ناب آلمانی را فریاد می زند.

اما در نهایت این فاکتور قیمت است که باعث تولد چنین خودرویی شده، زیرا اگر بحث قیمت مطرح نبود، پورشه تایکان خودرویی قابل تر از آئودی می بود.

به گزارش سیناپرس، پلتفرم تایکان با این آئودی یکسان است و فقط از نظر قدرت و ظاهر و تعدادی تکنولوژی خاص باهم متفاوت اند. اما پورشه تایکان شروع قیمتی 220 هزار دلاری داشته و در نسخه های مجهزتر مانند توربو، این رقم به راحتی مرز 250 هزار دلار را رد می کند، اما آئودی Rs E-Tron GT پکیجی نزدیک به پورشه را با قیمت 155 هزار دلاری در اختیار علاقمندان به رانندگی پرهیجان قرار می دهد.

گزارش:محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا