باستان شناسان موفق شدند؛
کشف دوازده مقبره متعلق به نوه های چنگیز خان

چنگیز خان مغول یکی از مشهورترین شخصیت های تاریخ بوده و اقدامات وی بخش عمده ای از تاریخ بشر را تحت تاثیر قرار داده است. به تازگی، حفاری باستان شناسان در منطقه شاندونگ چین منجر به شناسایی ۱۲ مقبره با قدمت ۷۰۰ سال شده است که احتمالا به نوه های چنگیز تعلق دارند.

به گزارش سیناپرس، موسسه باستان شناسی چین اعلام کرد: باستان شناسان این کشور ۱۲ مقبره باستانی را که مربوط به سلسله یوان (۱۳۶۸ -۱۲۷۱ میلادی) است در جینان واقع در استان شاندونگ در شرق چین ، حفاری کرده اند. این یکی از مهم ترین یافته هایی است که تاکنون در این استان شرقی چین کشف شده است.

گفتنی است سلسله یوان توسط گوبیلای خان نوه چنگیز خان تأسیس شد. وی برادر هولاکو خان موسس سلسله ایخانی در ایران است که هر دو نوه چنگیز محسوب می شدند. بر اساس کتیبه ای کشف شده در مجموعه دفن، این مقبره ها متعلق به خانواده ای به نام گوئو است.

به گفته باستان شناسان، نقاشی های دیواری در یکی از مقبره های سلسله یوان با دو اتاق تدفین موجود در این مقابر نسبتاً به خوبی حفظ شده اند. نقاشی های دیواری آجری حکاکی شده با استفاده از اسکنه و چکش های چوبی برای ساختن نقش و نگار در آجرها ایجاد شده است.به گزارش سیناپرس، به گفته لی مینگ، مدیر مؤسسه باستان شناسی چین، این بزرگترین مجموعه از مقبره‌ های دیواری آجری سلسله یوان بود که در این استان کشف شد.

لی  در این رابطه گفت: آرامگاه‌ ها به شیوه‌ا ی منظم و ظاهراً برنامه‌ ریزی‌شده چیده شده بودند و برخی از صاحبان آن ‌هادارای خون خویشاوندی بودند، که بررسی این یافته ها مطالب جدیدی برای مطالعه ترتیب قبرستان‌ه ای خانوادگی در سلسله یوان فراهم می ‌کند.

در این کاوش که از ابتدای بهار امسال آغاز شد، بیش از ۶۰ قطعه سفال و ظروف چینی، آینه های برنزی، سکه های مسی و سایر آثار فرهنگی کشف شد.

به گزارش سیناپرس، گوبیلای خان، پنجمین امپراتور خاقان امپراتوری مغول و یکی از اعضای خانواده بورجیگین بود که از سال ۱۲۷۱ تا ۱۳۶۸ میلادی در چین حکومت کردند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: arkeonews.net

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا