برای خوش اخلاق بودن به میزان کافی بخوابید

تجربه نشان می دهد که اگر فردی درطول  شب بیدار مانده و بنا به دلایلی مجبور به بیدار شدن در ساعات اولیه صبح باشد، به طور قطع در طول روز بد اخلاق می شود.

پژوهشگران و روان شناسان بر پایه نتایج این تحقیقات به همگان توصیه می کنند که برای کم کردن رفتارهای نامناسب در طول روز بهتر است خواب مناسبی در ساعات شب داشته باشند.

مطالعات صورت گرفته توسط روان شناسان دانشگاه جورج تاون نشان می دهد که افراد مورد پژوهش می توانند در طول روز و در مواجهه با  یک موضوع اخلاقی عمل کرده و در مورد موضوع دیگری کاملا برعکس رفتار کند. این پژوهش همچنین به بررسی ریتم طبیعی رفتاری مردم در طول شبانه روزی می پردازد.

روانشناسان برای بررسی دقیق این موضوع تعدادی از افراد داوطلب را انتخاب کرده و در ابتدا شرکت کنندگان به حل تعدادی پازل محاسباتی پرداختند در حالی که این نشست در صبح انجام شد و تعدادی از شرکت کنندگان شب را بیدار بودند. سپس در ساعت 7 صبح شرکت کنندگان باید اعدادی که بر روی تاس نوشته شده بود و به چرخش در می آمد تشخیص می دادند. همان طور که پیش بینی شده بود کسانی که در تمامی شب بیدار بودند اعداد بالاتری را نسبت به سایر کسانی که در طول شب خوابیده بودند، تشخیص می دادند.

بنا به اعتقاد دکتر سونیتا ساه استاد دانشکده روان شناسی مک دونالد در دانشگاه جورج تاون منابع شناختی کمی در مورد کنترل اخلاق در زمان های خاص در طول روز وجود دارد. او در این رابطه می گوید: ما می دانیم که تصمیم های اخلاقی اکتسابی است. بنابراین رابطه ای مستقیم بین خواب شب و بروز رفتار مناسب و یا نامناسب اخلاقی در طول روز وجود دارد. پژوهشگران و روان شناسان بر پایه نتایج این تحقیقات به همگان توصیه می کنند که برای کم کردن رفتارهای نامناسب در طول روز بهتر است خواب مناسبی در ساعات شب داشته باشند.

منبع: msb.georgetown.edu

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا