تسهیل جوانی ایران با برنامه ریزی منسجم، مستمر و کارشناسانه در برداشتن گام هایی پرتوان

از ضرورت های توسعه هر جامعه و ترسیم چشم انداز پرامید برای نسل های فردا، بهره مندی از نیروی جوان و پویا است که با قدرت نبوغ، اندیشه و نیروی جوانی، چرخه های پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و پرچمدار فردای وطن در مسیر افتخارآفرینی و پیشرفت روزافزون باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیامی به مناسبت آغاز هفته ملی جمعیت، تسهیل دستیابی به اهداف جوانی جمعیت را نیازمند برنامه ریزی منسجم، مستمر و کارشناسانه در برداشتن گام هایی پرتوان در این مسیر دانست.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با اشاره به انتخاب شعار «سهم من از جوانی ایران» برای هفته ملی جمعیت سال 1402، تلاش همه جانبه در این مسیر را یک اولویت خواند.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

از ضرورت های توسعه هر جامعه و ترسیم چشم انداز پرامید برای نسل های فردا، بهره مندی از نیروی جوان و پویا است که با قدرت نبوغ، اندیشه و نیروی جوانی، چرخه های پیشرفت کشور را به حرکت درآورده و پرچمدار فردای وطن در مسیر افتخارآفرینی و پیشرفت روزافزون باشند.

اما دستیابی به این مهم، مستلزم تلاشی همه جانبه در مسیر ایفای مسوولیتی اجتماعی است که با مشارکت نسل امروز هر جامعه محقق می گردد و در همین راستا، طی سال های اخیر این مهم به عنوان یک اولویت در جامعه ایرانی، مطرح گردیده است.

اولویتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) نیز در بیانات ارزشمند خود مکررا متذکر گردیده و اهمیت مشارکت نهادها و سازمان های مختلف را در نیل به اهداف این حوزه و همگام با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، یادآوری نموده اند.

اکنون اگرچه در آستانه مسیری طولانی و چشم اندازی چندین ساله تا دستیابی به هدف خطیر جوانی ایران عزیزمان قرار گرفته ایم، اما بی تردید اهمیت برنامه ریزی منسجم، مستمر و کارشناسانه در برداشتن گام هایی پرتوان، مسیر را کوتاه تر و تعالی فردای ایران اسلامی را دست یافتنی تر می سازد.

بر همین اساس، نیاز است تمامی اقشار جامعه، این مقوله را به عنوان یک اولویت ملی دریافته و بتوانیم در هر جایگاهی، به میزان توانمندی، در این مسیر نقش آفرینی کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در همین راستا، «جوانی جمعیت» را در سال 1401 به عنوان یک اولویت مهم تلقی کرده و با رویکردی قرارگاهی و جهادی، کوشیده است مبانی قانونی جوانی جمعیت را در کنار اهداف سازمانی عجین ساخته و این مهم را نه تنها به عنوان یک مسوولیت سازمانی، که به عنوان رسالتی ملی در تمامی ارکان مجموعه سلامت استان تعریف و متجلی سازد.

در تداوم این مسیر، امید است شاهد آگاهی روزافزون جامعه نسبت به این مسوولیت مهم نسل امروز و اهمیت امانتداری شایسته کشور عزیزمان برای نسل های فردا با مشارکت در مسیر آبادانی وطن و همچنین تقویت مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف جامعه در این عرصه باشیم.

ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت که امسال با شعار «سهم من از جوانی ایران» گرامی داشته می شود، از تمامی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در سال گذشته تلاش های ارزنده و جهادگونه ای را در این مسیر داشته و منجر به کسب رتبه دوم دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این حیطه گردید، صمیمانه قدردانی کرده و امیدوارم ثمره تلاش های شما عزیزان، ایرانی جوان و آباد را به تاریخ هدیه کند.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا