حجم قراردادهای فن‌بازار برای تجاری‌سازی و انتقال فناوری اعلام شد

مهندس قنبرپور روز دوشنبه، اول شهریور ماه در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی با اشاره به روند برگزاری این فستیوال افزود: در این دوره از فستیوال 100 اختراع و طرح نوآورانه به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری‌های انجام شده امروز هفت اختراع که دارای توجیه اقتصادی و فنی هستند، معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این فستیوال سه قرارداد فروش به امضا خواهد رسید، ادامه داد: دو قرارداد امضا شده در این فستیوال، منتج از فستیوال لوازم خانگی است که در دی‌ماه سال گذشته برگزار شد.

به گفته وی، یکی دیگر از این قراردادها مربوط به اختراع ثبت‌شده در لیست اختراعات بازار دارایی‌های فکری است.

قنبرپور با تاکید بر اینکه در لیست اختراعات بازار دارایی‌های فکری 120 اختراع به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی فن‌بازار ملی ایران تجاری‌سازی و قرار دادن سرمایه‌گذاران در کنار مخترعان است. علاوه بر آن ما در فن‌بازار به سمت ایجاد همکاری‌های مشترک میان سرمایه‌گذاران و مخترعان در حال حرکت هستیم.

رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران حجم قراردادهای این فن‌بازار در سال گذشته را 30 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: این قراردادها شامل تجاری‌سازی، انتقال فناوری و فروش محصولات مبتنی بر فناوری بوده است.

به گزارش ایسنا، وی ابراز امیدواری کرد که مخترعان بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده در این فستیوال استفاده کنند و سرمایه‌گذاران نیز بتوانند از فرصت ایجاد شده برای سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا