هومئوپاتی به تنهایی روش درمانی مناسبی برای بیماری ها نیست

 در گزارش the National Health and Medical Research Council که نتایج آن هفته دوم مارس 2015 منتشر شد، تاکید شده است: هومئو پاتی یک روش درمانی صرف و قابل اطمینان برای درمان همه انواع بیماری ها نیست.

این گزارش در پی آن صادر شد که بسیاری از افراد نه تنها در استرالیا از هومئوپاتی برای درمان انواع بیماری ها و حتی بیماری های صعب به عنوان یک روش درمانی کامل استفاده می کنند. 

این گزارش حاکی است:هومئوپاتی یک روش درمانی است که باتحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومئوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می دهد.

بر پایه اصول هومئوپاتی که شباهت زیادی به قانون واکسیناسیون دارد، هر ماده ای که در افراد سالم نشانه های بیماری ایجاد کند درصورت تجویز به فرد بیمار باهمان علایم (با مقادیر بسیار کمتر دارو) بیماری را از بین می برد.

محققان این شورا می گویند:در موارد بررسی شده در استرالیا، درمانگران با رقیق کردن مواد درمانی در دوز کم در آب یا الکل، مخلوطی را به عنوان دارو تجویز می کنند.

این شورا در گزارش خود آورده است: بررسی 225 مقاله پزشکی در مورد درمان بیماری های مختلف با استفاده از هومئو پاتی نشان داد که این نوع درمان کارایی لازم را برای بهبود بسیاری از بیماری ها را ندارد و کسانی که صرفا از این روش برای مقابله با بیماری ها استفاده می کنند در واقع سلامتی خود را به خطر می اندازند و یا اینکه روند درمان و بهبودی را به تاخیر می اندازند.

به نوشته گاردین مجلس عوام انگلیس نیز در سال 2010 در مورد ناکارآمد بودن هومئوپاتی به تنهایی در درمان بیماری ها گزارش ویژه ای منتشر کرده بود.

طبق این گزارش: اگرچه هومئو پاتی یک روش درمانی در جهان محسوب می شود، اما این روش صرفا تکمیلی است و باید مجموعه ای از روش های درمانی استفاده شود.

به گزارش ایرنا:دکتر کن هاروی یکی از محققان این مرکز بهداشتی می گوید، بسیاری ازکالج ها و مراکز آموزش عالی خصوصی در استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی با دریافت هزاران دلار اقدام به جذب دانشجو از سراسر دنیا در رشته هومئوپاتی می کنند که اقدامات آموزشی آنها و مدارک ارائه شده از سوی این مراکز باید تحت نظارت دقیق تر سازمان های پیشرفته عملی – پزشکی دنیا قرار گیرد.

با این وجود انجمن همومئوپاتی استرالیا نیز با صدور بیانیه ای در پاسخ به گزارش NHMRC، اعلام کرد: در استرالیا حدود یک میلیون نفر از هومئوپاتی استفاده می کنند.

در گزارش این انجمن به استناد گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است: استرالیایی ها در سال 2009 حدود 9.59 میلیون دلار برای استفاده از این روش درمانی هزینه کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا