آغاز ساخت موشک فوق سنگین روسی برای سفر به ماه

آژانس فضایی فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: موشک جدید روسی «فدراسیون» نام خواهد داشت و کار ساخت آن حداکثر تا هفت سال آینده پایان می یابد.
بنا به اعلام آژانس خبری فدرال روسیه، موشک جدید روسی که جایگزین موشک فوق سنگین «آنگارا-ای.5.وی» خواهد شد، در سال 2021 برای پرتاب آماده می شود.
قرار است موشک جدید از پایگاه فضایی واستوچنی در خاور روسیه به فضا پرتاب شود که مرحله مهمی در برنامه این کشور برای سفر به کره ماه خواهد بود.
مطابق طرح اعلام شده، موشک فدراسیون قادر به حمل محموله هایی به وزن 80 تا 160 تن خواهد بود.
ولادیمیر سونتسف مدیرکل انرگیا بزرگ ترین شرکت فضایی روسیه وابسته به شرکت دولتی روس کاسموس اعلام کرده است که موشک فدراسیون در سال 2025 پروازهای با سرنشین خود را شروع می کند.
سونتسف در گفت وگو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، اظهار کرد: موشک فدراسیون برای سفر به ماه مورد استفاده قرار می گیرد و تا سال 2030 نیز می توان در این کره پایگاه فضایی ساخت.
مقام روس همچنین خاطرنشان کرد: برای انجام سفرهای گردشگری فضایی به ماه براساس درخواست های ارائه شده برنامه ریزی می کند که هزینه آن برای هر نفر 120 میلیون دلار خواهد بود.
وی افزود: براساس برنامه ریزی در حال انجام، متقاضیان با استفاده از فضای پیمای پیشرفته و مجهز روسی برخوردار از امکانات لازم راهی سفر به ماه خواهند شد که در قالب این سفر می توانند یک بار مدار این کره را دور بزنند.
رییس شرکت انرگیا افزوده است: تاکنون هشت نفر از جمله یگ زوج ژاپنی و همچنین جیمز کامرون کارگردان آمریکا برای حضور در این سفر فضایی ابراز آمادگی کرده اند که با تکمیل فهرست علاقه مندان به سفرهای کره ماه، اقدام های گسترده را در این زمینه آغاز می کنیم.
البته به نظر می رسد مسکو به تنهایی اقدام به این کار نخواهد کرد، زیرا اروپایی ها نیز خواستار مشارکت در طرح روسیه برای اعزام انسان به کره ماه هستند.
با توجه به اینکه آژانس فضایی اروپا نیز در سال های اخیر دستاوردهای فضایی داشته است، در این طرح مشارکت خواهد کرد.
بر اساس اعلام رسانه ها، در حال حاضر گفت وگوهایی در سطح بین المللی جریان دارد که در آن مشارکت برای همکاری های فضایی بررسی می شود.
در این گزارش ها گفته شده که روسیه و اروپا برای احداث یک ایستگاه دائمی در کره ماه اظهار تمایل کرده اند و حتی گام های اولیه را نیز در این زمینه برداشته اند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر روسیه با آژانس فضایی اروپا و ناسا در چارچوب طرح فضایی بین المللی در ایستگاه فضایی بین المللی همکاری می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا