دیدن با زبان!

برین پورت وی 100 (BrainPort V100) وسیله‌ای است که با باتری کار می‌کند و از یک دوربین که در بالای عینک قرار می‌گیرد، یک وسیله صاف که در داخل دهان قرار می‌گیرد و همچنین الکترودهایی که کاربر روی زبان خود نگه می‌دارد، تشکیل‌شده است. یک نرم‌افزار تصویر به‌دست‌آمده از دوربین را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که به ‌وسیله دهانی ارسال می‌شود و به شکل لرزش‌هایی روی زبان کاربر ادراک می‌شود. کاربران بر اثر آموزش و تجربه یاد می‌گیرند با استفاده از سیگنال‌هایی که دریافت می‌کنند محل، موقعیت، اندازه و شکل اشیا را تفسیر و مشخص کنند این اشیا ثابت هستند یا در حال حرکت.

دکتر ویلیام مایزل، معاون مدیریت بخش علمی و از دانشمندان ارشد FDA می‌گوید: نوآوری در وسایل پزشکی مثل این مورد پتانسیل کمک به میلیون‌ها انسان را دارد. این که با پیشبرد فناوری وسایل، کمک کنیم افراد نابینا بهتر و مستقل‌تر زندگی کنند کار مهمی است.

داده‌های بالینی بسیاری از ایمنی و کارآمدی برین پورت وی 110 حمایت می‌کنند. این داده‌ها شامل چند ارزیابی مثل بازشناسی شی‌ء و تشخیص لغات و نیز بررسی سلامت دهانی برای تعیین خطرات مرتبط با نگه‌داشتن وسیله داخل دهانی هستند. مطالعات نشان داد 69 درصد از 74 نابینایی که دوره یکساله آموزش با این وسیله را گذراندند در آزمون بازشناسی اشیا موفق بودند. برخی بیماران گزارش‌هایی از سوختگی، سوزش و طعم فلز مرتبط با وسیله داخل دهانی دادند، ولی تاکنون هیچ حادثه جدی‌ در ارتباط با این وسیله گزارش نشده است.

 

منبع:جام جم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا