شیوع بالای سرطان مثانه در کشور

دکتر محسن آیتی افزود:سرطان مثانه مانند سایر سرطان ها اگر به موقع تشخیص داده و اقدام شود، معمولا با موفقیت درمان خواهد شد اما امروز با توجه به درمان های تشخیصی پیشرفته در بیشتر مواقع سرطان مثانه به موقع تشخیص داده می شود.

وی اظهار کرد :رشد سلول های سرطانی در دیوار مثانه اتفاق می افتد ودر صورت نبود درمان به موقع ممکن است رشد کنند و به تمام لایه های دیواره مثانه و لگن و سایر اعضای دوردست مثل ریه و استخوان گسترش پیدا کند.
آیتی اضافه کرد:بنابراین باید درمان هایی که باعث ارتقای کیفیت زندگی و افزایش سطح زندگی و طول عمر بیمار شود در تمام رشته های پزشکی مختلف ارایه داد.
وی اظهارکرد :نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از سال 1368 در تهران به صورت دوسالانه شروع به کار کرد و طی چند سال اخیر برگزاری این کنگره به صورت سالانه در راستای ارتقای سطح دانش علمی جامعه اورولوژی در تهران برگزار می شود.
آیتی گفت:این کنگره با همکاری بیش از 1100 پزشک از دانشگاههای علوم پزشکی کشور داخل کشور و اورولوژیست های ایرانی خارج از کشور و انجمن های دیگرکشورها مانند اروپا و آمریکا و کشورهای منطقه و کشورهای شمال ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی در 8 رشته فوق تخصصی برگزار خواهد شد .
دبیر علمی نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران ادامه داد:18 پنل در این کنگره ارایه خواهد شد که شامل:انکولوژی،ناباروری،بازسازی دستگاه اداری،زنان ،اطفال و پیوند کلیه است.
دبیرعلمی نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران عنوان کرد:در این کنگره بیشتر بر روی موضوع سرطان دستگاه ادراری به ویژه سرطان مثانه تمرکز شده است. این موضوع از آن جهت مهم است که در سال های اخیر سرطان مثانه از شیوع زیادی برخوردار بوده است.
این اورولوژیست بیان کرد :در این کنگره علاوه بر آشنا شدن با دستاوردهای روز دنیا و تکنیک های جدید، با همکاران سایر مناطق دنیا تبادل نظر خواهیم داشت که این بحث و تبادلات در زمینه های مختلف اورولوژی ممکن است باعث پیشرفت سریع تر ما در درمان بیماری ها به خصوص سرطان مثانه شود.
آیتی تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که کشور ما را در درمان و تشخیص بیماری در منطقه متمایز کرده استفاده از نیروی های جوان و حرفه ای که در کنگره نوزدهمین بیشتر از نقطه نظرات و تجربیات آنها بهره مند خواهیم شد و برای اولین بار نیز در این کنگره پنل مخصوص به اورولوژیست های جوان را خواهیم داشت.
کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران از دوم تا پنجم شهریور ماه 1395در تهران، مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار خواهد شد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا