دوری از مواد محرک در پیشگیری از حملات آسم موثر است

به گزارش ایرنا از بیمارستان مسیح دانشوری،دکتر عاطفه عابدینی افزود: این محرک ها می تواند شامل آلرژن ها، محرک های دارویی، آلودگی هوا، عوامل شغلی(آسم شغلی)، عفونت ها(معمولا ویروس)، استرس های روحی و حتی عوامل هورمونی مانند حاملگی باشد.

وی با اشاره به افزایش رینیت آلرژیک و آسم آلرژیک با شروع فصل بهار و گرده ریزی گیاهان و شکوفایی طبیعت گفت: به منظور جلوگیری از افزایش حملات آسم در فصل بهار مبتلایان به آسم آلرژیک بهتر است هنگام مواجهه با طبیعت از ماسک استفاده کنند.

عابدینی با بیان اینکه بهتر است مبتلایان به آسم در ساعات اولیه صبح یا پس از غروب آفتاب ورزش کنند اظهار کرد: با توجه به شروع ایام نوروز و دید و بازدیدها پیشنهاد می شود افراد مراقب عفونت های ویروسی تحتانی و فوقانی دستگاه تنفسی باشند زیرا انتقال این بیماریهای ذکر شده با تماس مستقیم فرد به فرد و یا استنشاقی صورت می گیرد.

وی با اشاره به افزایش حساسیت حملات آسم به خاطر مصرف مواد افزودنی مانند سولفیت ها و تارترازین(رنگ زرد افزودنی) توصیه کرد بیماران مبتلا به آسم حتی المقدور از مصرف غذاهای سرخ شده، سوسیس و کالباس پرهیز کنند.

این فوق تخصص ریه با بیان این مطلب که مصرف اسپری های کورتون استنشاقی نقش پیشگیری از حملات آسم را دارد، به این بیماران مصرف مایعات در طول روز را توصیه کرد.

وی با اشاره به بیماری آسم به عنوان بیماری انسدادی برگشت پذیر راه های هوایی اظهار کرد: بیماری آسم به دو دسته مختلف آلرژی(آتوپی) و آسم درونزاد تقسیم می شود و سرفه، خس خس و تنگی نفس علامت های عمده آسم هستند.

عابدینی به بیماران مبتلا به آسم توصیه کرد، این بیماران داروهای ضد حساسیت و حتی اسپری های درمانی خود را به صورت منظم و با نظرپزشک متخصص مصرف کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا