چه زمانی برای مصرف چای سبز بهتر است؟

بسیاری از افراد برای این که بتوانند نه تا ده ساعت به خوبی کار کنند ، اغلب در میانه روز یا عصرها به نوشیدن قهوه غلیظ روی می آورند این مساله باعث می شود که احساس شادابی و انرژی بیشتری کرده و بهتر ساعات کاری را بگذرانند. اما با این که نوشیدن قهوه در آن لحظه به انسان انرژی می دهد دارای تبعات منفی نیز هست.

به باور کارشناسان تغذیه  چای سبز بهترین جایگزین برای قهوه خواهد بود که به افراد در طول روز انرژی داده و در خواب شب نیز اختلال ایجاد نمی کند .

نوشیدن قهوه در هنگام عصر باعث اختلال در خواب شب شده و خستگی و بی قراری را در روز پس از آن به دنبال خواهد داشت . در برخی موارد نیز کافئین قهوه سبب می شود که بدن به آن وابسته شده و با تکرار این وضعیت ، خستگی و کج خلقی مداوم را برای فرد در طول روز به همراه خواهد داشت.

یکی از راه حل های مناسب برای دریافت انژی مورد نیاز در طول روز و داشتن خواب خوب در شب جایگزینی چای سبز با قهوه است. قابل توجه است که یک فنجان قهوه با شیر و شکر دارای 56.6 کالری ، یک فنجان قهوه تلخ دارای 4.7 کالری و یک فنجان چای سبز دارای تنها 2 کالری است. این اطلاعات نشان می دهد که چای سبز علاوه بر اینکه کافئین نداشته و باعث اختلال در خواب شب نمی شود در برنامه غذائی و دریافت کالری روزانه نیز اختلال ایجاد نکرده و راه حلی مناسب برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی است. از سوی دیگر ، با توجه به آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز ، این نوشیدنی دارای خاصیت تسکین دهندگی سیستم اعصاب است. از دیگر خواص چای سبز می توان به تسکین سردرد نیز اشاره کرد.

قابل ذکر است که در جایگزینی چای سبز  با قهوه ، باید به این امر توجه شود که چای سبز در هنگام ناشتا و با معده خالی نباید مصرف شود چرا که باعث یبوست، حالت تهوع و استفراغ می شود. از دیگر نکات مصرف چای سبز این است که برای حفظ مواد مفید آن ، باید با آب کمتر از صد درجه آماده شود.

منبع: healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا