تصاویر منحصر به فرد ساخته شده از مهاجرت پرندگان

به تازگی یک متخصص عکاسی به نام ژاوی بو که در کشور اسپانیا و در منطقه بارسلونا ساکن است، توانسته است تا دست به طراحی ساختاری هنری با استفاده از تصاویر مهاجرت پرندگان بزند که این ساختار منحصر به فرد توانسته است تا تحسین هنرمندان و مخاطبان عام را به همراه داشته باشد.

روش به کار رفته شامل برداشت فریم های مختلف در عکس های متعدد نیست بلکه تمامی فریم ها در یک عکس جای گرفته اند و نتیجه شگفت آور به دست آمده، پرواز چند ثانیه ای پرندگان را از زاویه ای متفاوت که طبیعت قادر به ارائه آن به ما نبوده است نشان می دهد.

در این تصاویر که می توانید موارد منتخبی از میان آنها را در ادامه مشاهده کنید، این فرد با استفاده از تکنیک های دستکاری تصاویر توانسته است تا زنجیره ای متصل به هم از حرکت پرندگان را به تصویر بکشد که دیدن آن بسیار جذاب به نظر می رسد. جالب است بدانید که خود بو معتقد است که این روش توس او ابداع نشده است بلکه او از یک تکنیک بسیار قدیمی و 150 ساله استفاده کرده است که در آن زمان با نام chronophotography شناخته می شده است.

این روش در حقیقت شامل برداشت چندین فریم مختلف از یک منظره خاص است که موجب می شود تا بتوان به سادگی ساختاری مشابه با پویانمایی را به کمک آن تولید کرد. با این وجود روش به کار رفته توسط بو شامل برداشت فریم های مختلف در عکس های متعدد نیست بلکه تمامی فریم ها در یک عکس جای گرفته اند و نتیجه شگفت آور به دست آمده، پرواز چند ثانیه ای پرندگان را از زاویه ای متفاوت که طبیعت قادر به ارائه آن به ما نبوده است نشان می دهد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا