خرابی میلیون ها دوربین کامپیوتری پس از به روزرسانی ویندوز 10

بسته به روزرسانی سالگرد عرضه ویندوز ده تقریبا دو هفته پیش و با سر و صدا و تبلیغات فراوان به کاربران عرضه شد. این بسته بر روی بهبود عملکرد قلم های کامپیوتری و دستیار هوشمند صوتی کورتانا تمرکز داشت ولی به نظر می رسد که چند جنبه منفی برای این پروژه نیز به چشم می خورد که موجب خشم میلیون ها کاربر در سراسر جهان شده است.

وبکم هایی که از یکی از دو فرمت ویدیویی H.264 و MJPEG استفاده می کنند، بدون هیچ دلیل و مشکل سخت افزاری خاصی از کار افتاده اند. این مشکل به این دلیل اتفاق افتاده است که مایکروسافت در به روزرسانی خود سیستم جدیدی را ارائه کرده بود تا نرم افزارها بتوانند به کمک آن به وبکم متصل شوند.

نخستین مشکلی که برخی از کاربران با آن روبرو شده بودند، قفل شدن سیستم در هنگام گشودن رمز و ورود به محیط ویندوز بود ولی این مشکل چندان همه گیر نبود. مشکل اصلی و نسبتا فراگیری که بیشترین اعتراض را به همراه داشته است این است که بیساری از وبکم ها به واسطه این به روزرسانی از کار افتاده اند.

ماجرا از این قرار است که وبکم هایی که از یکی از دو فرمت ویدیویی H.264 و MJPEG استفاده می کنند، بدون هیچ دلیل و مشکل سخت افزاری خاصی از کار افتاده اند. این مشکل به این دلیل اتفاق افتاده است که مایکروسافت در به روزرسانی خود سیستم جدیدی را ارائه کرده بود تا نرم افزارها بتوانند به کمک آن به وبکم متصل شوند.

این امکان جدید موجب می شود تا چند نرم افزار بتوانند به صورت همزمان به وبکم متصل شده و از آن استفاده کنند که پیش از این چنین امکانی وجود نداشت. این قابلیت به صورت مستقیم می تواند ویندوز 10 را برای میزبانی عینک های واقعیت مجازی و سیستم های واقعیت افزوده ای مانند هولو لنز آماده سازد. با این وجود باید به زودی منتظر عرضه وصله ترمیمی برای رفع این مشکل بود تا کاربران ناراضی مایکروسافت، بار دیگر از این سیستم عامل نیرومند رضایت داشته باشند.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا