استفاده نامناسب از لنزهای تماسی آسیب جدی به چشم می زند

این گزارش که توسط محققان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که تقریبا 20 درصد عفونت های چشمی مرتبط با لنزهای تماسی که در10 سال گذشته به اداره نظارت برغذا و داروی آمریکا گزارش شده است به آسیب های چشمی منجر شده اند.
'مایکل بیچ' مدیر برنامه آب سالم در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا گفت: استفاده و مراقبت نامناسب از لنزهای تماسی می تواند موجب بروز عفونت های چشمی شود که برخی اوقات آسیب جدی و طولانی مدتی به چشم می زنند.
یک متخصص چشم معتقد است که بسیاری از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند بهداشت این لنزها را به اندازه کافی رعایت نمی کنند.
دکترمارک فرمور متخصص چشم در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک سینی می گویند، متاسفانه بسیاری از افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند فکر نمی کنند که یک لنز تماسی یک ابزار پزشکی است که آن بر روی سطح چشم خود قرار می دهند.
محققان مراکزکنترل و پیشگیری از بیماری در یک مطالعه حدود هزار و 100 مورد عفونت چشمی مرتبط با استفاده از لنزهای تماسی را که در آمریکا در فاصله زمانی میان سال های 2005 و 2015 گزارش شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.
محققان گفتند در این تجزیه و تحلیل مشخص شد که ازهر پنج بیماریک نفر به زخم قرنیه مبتلا شده بود که به پیوند قرنیه نیاز داشت و یا به سایر آسیب های چشمی ناشی از این عفونت مبتلا شده بود.
آنها افزودند: همچنین بیش از10 درصد این بیماران برای درمان فوری به اورژانس بیمارستانها و یا درمانگاه ها مراجعه کردند.
آنان یاد آورشدند: با وجود اینکه عفونت های چشمی مرتبط با لنز جزئی هستند اما می توانند دردناک و مخرب باشند.
برای مثال بیماران مبتلا به این گونه عفونت ها باید هر روز به یک پزشک متخصص چشم مراجعه کنند و یا هر ساعت برای درمان این عفونت از قطره های چشمی استفاده کنند.
این درحالی است که محققان خاطرنشان کردند، از هر چهار عفونت چشمی مرتبط با لنزهای تماسی بیش از یک عفونت با رفتارهای مخاطره آمیزی ارتباط دارند که به آسانی قابل پیشگیری هستند مانند استفاده از لنزهای تماسی در حال خواب و یا استفاده از لنزهای تماسی برای مدتی بیش از مدت توصیه شده آنها.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، افراد باید لنزهای تماسی خود را در هنگام خواب دربیاورند زیرا استفاده از آنها در هنگام خواب خطر عفونت چشمی را شش تا هشت برابر افزایش می دهد. همچنین تعویض لنزهای تماسی طبق توصیه پزشک مهم است زیرا عدم انجام این کار خطر ابتلا به عوارض و مشکلات چشمی را افزایش می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا