مدیر ایرانی مایکروسافت مدیرکل وزارت ارتباطات شد

امیرحسین دوایی با هدف تحقق برنامه‌ریزی و کمک به ساماندهی امور ایجاد و توسعه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه نظام نوآوری بخشی ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، روح الله رحمانی را به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری منصوب کرد.

روح الله رحمانی، متولد و بزرگ شده کشور آمریکا است و مدرک دکترای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دارد. وی سابقه مدیریت در شرکتهای مایکروسافت و آمازون را در کارنامه فعالیت خود دارد و هم اکنون استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است.

در حکم انتصاب وی، بر تعامل و توسعه همکاری‌های دانش محور با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و موسسات آموزش عالی جهت شناسایی، به کارگیری و ارتقای ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری در شناسایی و تعیین و اولویت‌های فناوری‌های راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمک به برنامه‌ریزی طرح‌ها و پروژه‌های راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید شده است.

به گزارش مهر، کمک به تدوین و پایش برنامه‌های حمایتی برای ارتقای بازار و سطح فناوری شرکت‌های دانش بنیان بخش ICT و کمک به ساماندهی و بهینه‌سازی امور پژوهش و توسعه در بخش صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل و همکاری با پژوهشگاه‌های وابسته از دیگر اهدافی است که در حکم انتصاب روح الله رحمانی دیده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا