دانشگاه تهران در جایگاه نخست نظام رتبه بندی وبومتریکس کشور

به گزارش دانشگاه تهران، در ویرایش قبلی نظام وبومتریکس که ژانویۀ 2016 منتشر شد، دانشگاه تهران توانسته بود در جایگاه هفتم خاورمیانه، 65 آسیا و 451 جهان قرار بگیرد.
رتبه بندی وبومتریکس متشکل از یک پایگاه داده، شامل 15 هزار دانشگاه و بیش از پنج هزار مرکز تحقیقاتی است.
این رتبه بندی اولین بار در سال 2004 منتشر و بر اساس شاخصی مرکب از چندین مؤلفه تهیه شد که حجم اطلاعات موجود روی وب، قابلیت دسترسی و نسبت اطلاعات منتشر شده در وب به میزان لینک های برگشتی خارجی آن، از جملۀ این مؤلفه ها است.
این رتبه بندی بین المللی، سالانه دو ویرایش در دو ماه ژانویه و ژوییه منتشر می­ کند.
اطلاعات مربوط به ویرایش ژانویه وبومتریکس در ماه ژانویۀ هر سال گردآوری، و فهرست رتبه­بندی دانشگاه­ها و مؤسسه ها در اواخر فوریه منتشر می­شود و اطلاعات ویرایش ژوییه نیز در ماه ژوییه هر سال و فهرست رتبه بندی در اواخر اوت انتشار می­یابد.
دانشگاه های هاروارد، ام.آی.تی.، استنفورد، کالیفرنیا برکلی و میشیگان، پنج دانشگاه آمریکایی هستند که وبگاه آنها در رتبه های یک تا پنج نظام رتبه بندی بین المللی وبومتریکس قرار گرفته است. 
همچنین نام دو دانشگاه از ایران، دو دانشگاه از ترکیه و یک دانشگاه از عربستان صعودی در فهرست 10 دانشگاه برتر خاورمیانه به چشم می خورد.
در سطح ملی نیز پس از دانشگاه تهران، دانشگاه های علوم پزشکی تهران (421 جهانی)، صنعتی اصفهان (640 جهانی، صنعتی شریف (673 جهانی) و علوم پزشکی شیراز (681 جهانی) در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا